Planowanie telewizji. Kto się tym zajmuje i jak to wygląda w Polsce?

Planowanie telewizji. Kto się tym zajmuje i jak to wygląda w Polsce?

Dom mediowy. Nazwa niby znana, ale mało kto wie dokładnie czy tego typu firma się zajmuje i co ma wspólnego z telewizją. W tym tekście spróbujemy Wam przybliżyć działalność domów mediowych.

Trochę więcej niż agencja reklamowa

Kiedyś na rynku reklamowym działały tylko agencje. To one zajmowały się obsługą firm, organizowały ich promocję w różnych mediach i pracowały nad tym, aby o ich klientach było głośno. Wraz z rozwojem rynku duże agencje zaczęły tworzyć w swoich strukturach tzw. działy mediowy. To one planowały telewizję, czyli były odpowiedzialne za nowoczesne kanały promocyjne. Ich głównym zadaniem było tworzenie spotów reklamowych oraz dbanie o to, aby były one wyświetlane w najlepszym czasie antenowym. Rynek jednak rozwijał się tak dynamicznie, że samodzielne działy przestały wystarczać. Wtedy to jak grzyby po deszczu zaczęły wyrastać domy mediowe. Można powiedzieć, że są one tym, czym nie mogą w 100% być agencje reklamowe.

planowanie-telewizji

Co właściwie robią domy mediowe?

Tak jak już wcześniej mogliście przeczytać, rolą domów mediowych w dużej mierze jest planowanie telewizji. Chodzi o takie zorganizowanie promocji osoby lub przedsiębiorstwa, aby było one jak najbardziej spektakularne. Jak tego dokonać? Zgłosić się do telewizji. To w końcu jest kanał, który dociera do największej grupy odbiorców. Sytuacja zmieniła się nieco po rozpowszechnieniu Internetu, ale nie zmieniło to faktu, że telewizja dalej jest najważniejszym medium. Czym więc dokładnie zajmują się domy mediowe?

  • planowaniem i zakupem mediów
  • negocjacjami cen i czasu reklamowego
  • opracowywaniem na zlecenie reklamodawców badan medialnych

Jak to wygląda w Polsce?

Planowanie telewizji w naszym kraju jest bardzo rozwinięte, domy mediowe radzą sobie z tym bardzo dobrze. Większość domów mediowych działających na terenie naszego kraju są częściami ogromnych i znanych na całym świecie sieci. Czy jednak nie ma miejsca na naszym podwórku na mniejszych graczy? Otóż jest i to bardzo dużo. W Polsce jest zarejestrowanych bardzo dużo mniejszych domów mediowych bez zagranicznego kapitału, które planują telewizję nie gorzej niż ich większa konkurencja. Są one niezależne od międzynarodowych korporacji, co w pewnych wypadkach stanowi ogromną zaletę. Negocjacje z nimi są łatwiejsze i nie muszą być zatwierdzane na tak wielu szczeblach. Daje to większą elastyczność i lepsze podejście do klienta. Co więcej, rozwój rynku reklamowego wpłynął również na inną rzecz związaną z domami mediowymi. Sprawił on, że powstaje coraz więcej firmy wyspecjalizowanych w jednym kanale promocyjnym takim jak np. Internet.

Co w przyszłości?

Widząc, jak wielką rolę odgrywa Internet, oczy każdego marketera zaczynają kierować się właśnie w jego stronę. Planowanie telewizji zawsze będzie ważne, ale to internauci zaczynają być coraz ważniejsi dla domów mediowych. Łatwiej bowiem badać ich strukturę i tworzyć grupy docelowe. Nie oznacza to jednak, że inne kanały promocji zanikną. Nic podobnego. Polskie podwórko pokazuje, że jest na nim miejsce dla każdego. Faktem jest jednak, że więcej ugrają ci, którzy będą kierować swoje działania w stronę Internetu.

Jak więc widzicie, domy mediowe to niezwykle przydatne firmy, które mają wiele kontaktów i są w stanie wypromować swoich klientów tam, gdzie nie mają oni dostępu. Nie jest bowiem łatwo dostać się do telewizji. Negocjacja stawek oraz czasu antenowego to rzeczy, które przerastają większość ludzi. Żeby to robić trzeba mieć dużą wiedzę zarówno technologiczną, jak i sprzedażową. Trzeba wiedzieć jak rozmawiać z przedstawicielami ogromnych stacji TV lub serwisów internetowych. Dlatego właśnie warto zwrócić się do domu mediowego. Zatrudnieni tam profesjonaliści zajmą się odpowiednio promocją i wynegocjują atrakcyjne warunki. Jeżeli zainteresował Was temat domów mediowych oraz planowania telewizji to znak, musicie wejść na stronę http://www.mecglobal.pl/. Znajdziecie tam wszystkie niezbędne informacje na temat pracy domu mediowego i tego, co może on dla Was zrobić.

[wpis sponsorowany]

COMMENTS (0)

  1. Bardzo ciekawy artykuł i fajny blog. Życzę samych sukcesów 🙂

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Ile byłbyś skłonny zainwestować, aby Twoja firma zwielokrotniła dochody?
obecność w Google jest jak generator klientów

Kliknij TAK, aby zobaczyć:

  • co mogę dla Ciebie zrobić
  • ile na tym zarobisz
  • kiedy osiągniesz efekt
  • i jakie będziesz mieć z tego korzyści

Oferuję Ci 7 lat mojego doświadczenia w marketingu internetowym i sprzedaży. Podaj adres swojej strony i kontakt, a przedstawię Ci możliwości rozwojowe Twojej firmy z punktu widzenia SEO.

Skontaktuję się z Tobą w ciągu 24h
Dziękuję