Pozycjonowanie sklepów internetowych
z wykorzystaniem long tail
Wielu osobom pozycjonowanie kojarzy się z procesem wybrania konkretnych słów kluczowych, a następnie podejmowaniu starań, aby po wpisaniu tych słów w wyszukiwarkę, pozycjonowana strona była na jak najwyższej pozycji na liście wyników. Takie standardowe podejście do pozycjonowania charakteryzuje się zazwyczaj starannym doborem niewielu słów kluczowych i koncentracji właśnie na nich.
Od jakiegoś czasu coraz większe zainteresowanie zyskuje inna forma pozycjonowania, którą nazwano Long Tail (Długi Ogon). Przeprowadzone testy i działania wykazały, iż sposób ten jest szybszy niż klasyczne pozycjonowanie i pozwala na utrzymanie strony na wysokiej pozycji w wyszukiwarce przez dłuższy czas. Pozycjonowanie Long Tail nie zawsze może być zastosowane, ale to zdecydowanie nie umniejsza jego wartości.
Na czym to polega?
Pozycjonowanie Long Tail charakteryzuje się doborem licznych słów kluczowych, a wartościowe pod względem treści strony WWW mogą być pozycjonowane nawet na 1000 fraz i dobrze, aby były one odpowiednio szczegółowe. Dlaczego? Poprzez pomysłowość i nieszablonowość internautów. Można by się naprawdę mocno zdziwić, gdyby przeanalizować jakie frazy w wyszukiwarki potrafią wpisywać użytkownicy. Niejednokrotnie są one przedziwne. Kluczem jest uzmysłowienie ich sobie i uwzględnienie w procesie pozycjonowania.
Coraz częściej internauci szukając czegoś w Internecie, posługują się raczej bardziej sprecyzowanymi frazami, aniżeli ogólnikami. Są oni bardziej świadomi swoich oczekiwań. Posłużmy się przykładem: jeżeli ktoś chce się wybrać gdzieś na wakacje, to bardziej prawdopodobne, iż wpisze w wyszukiwarkę frazę „wakacje Francja” albo „wakacje Madryt biuro podróży”, a nie samo „wakacje”. A bardzo często wpisywane hasła cechują się jeszcze większą szczegółowością. Jest to bardzo istotna wskazówka, którą warto wykorzystać w procesie pozycjonowania. Należy jednak pamiętać o zasadzie, iż najważniejszy jest content, toteż stosowanie metody Long Tail ma sens jedynie wtedy, gdy strona internetowa zawiera bogatą jakość merytoryczną.