Jak dobrze pozycjonować stronę pod SEO i dla klienta? Odpowiadamy, jak stworzyć dobre pozycjonowanie.
- 19 grudnia 2019
- Blog
Jeśli chcemy, żeby na naszą stronę internetową trafiało jak najwięcej osób, będziemy musieli zadbać o jej odpowiednie pozycjonowanie Tychy. Ale co możemy zrobić, żeby nasza strona wyświetlała się na samej górze wyników wyszukiwania? I jakie to właściwie ma znaczenie dla biznesu?
Czym jest pozycjonowanie Tychy?
Pozycjonowanie to działania, które mają sprawiać, że nasza strona będzie bardziej widoczna w wynikach wyszukiwania. Zazwyczaj łączy się je z działaniami SEO. Kiedy wpiszemy w wyszukiwarkę jakiekolwiek hasło, otrzymamy całą listę wyników. Na samej górze znajdą się te, które Google uważa za najlepiej pasujące do wybranego hasła. Na następnych stronach znajdą się te, które pasują do niego trochę mniej. Niewiele osób klika w kolejne strony wyników wyszukiwania, dlatego tak ważne jest to, żebyśmy znaleźli się jak najwyżej.
Ważne jest też to, że na samej górze zazwyczaj pojawi nam się reklama, czyli płatne wyniki wyszukiwania. Możemy zapłacić za to, żeby nasza strona tam się wyświetliła. Jeśli nie chcemy płacić, będziemy musieli zadbać o pozycjonowanie Tychy
Jak Google wybiera wyniki wyszukiwania? – Pozycjonowanie lokalne
Bardzo ważna będzie tutaj lokalizacja, w której się znajdujemy. Jeśli będziemy w Krakowie i wpiszemy hasło „dentysta”, na samej górze wyświetlą nam się gabinety dentystyczne w naszej okolicy. Dopiero niżej będą wyniki po prostu związane ze stomatologią. Dlatego jeśli prowadzimy lokalną firmę, bardzo ważnym będzie to, żeby dokładnie zaznaczyć na naszej stronie, gdzie się znajdujemy. Dzięki temu Google będzie w stanie nas znaleźć w momencie, kiedy ktoś będzie lokalnie wyszukiwał dane hasło.
Kolejność, w jakiej wyniki pojawiają się w wyszukiwarce nie jest przypadkowa. Najwyżej znajdą się te strony, które najbardziej pasują do wpisanego hasła. To algorytm Google decyduje o tym co pojawi się na którym miejscu. Nie jesteśmy w stanie powiedzieć jak dokładnie działają algorytmy, bo jest to tajemnicą Google. Na szczęście wiemy jakie czynniki wpływają na działanie algorytmu. Chodzi tutaj głównie o treść na danej stronie oraz jej popularność. Oprócz tego ważne będą:
-ilość treści na stronie,
-słowa kluczowe w treści oraz w nagłówkach,
-obecność słów kluczowych w adresie,
-częstotliwość dodawania nowych treści,
-tępo ładowania strony, ilość błędów, które pojawiają się na niej podczas ładowania,
-unikalność treści,
-ilość odnośników do strony, które pojawiają się na innych witrynach.
SEM – co to takiego?
SEM oznacza Search Engine Marketing, czyli marketing w wynikach wyszukiwania. SEM łączy w sobie działania SEO, pozycjonowanie oraz reklamy płatne online. Wszystkie te działania mają na celu zwiększenie ruchu na naszej stronie internetowej i co za tym idzie, zarabianie na niej. Kluczowe może być też działanie lokalne takie jak pozycjonowanie Tychy. Inną formę przybierze globalna skala działalności, a inną lokalna.
Czy warto być wysoko w wynikach wyszukiwania Google?
Sukces naszej strony internetowej zależy od tego, ile osób na nią wejdzie. Wyszukiwarka Google ma tutaj ogromne znaczenie, bo właśnie w ten sposób większość osób szuka stron internetowych. Powodzenie naszej witryny będzie zależało też od słów kluczowych, które się na nim znajdą. Warto zwrócić uwagę na ilość wyszukiwań różnych haseł, które ludzie wpisują w wyszukiwarkę. Dla przykładu, hasło „części samochodowe” pojawiło się w Google aż 30 000 razy w ciągu miesiąca. Oczywiście ilość wyszukiwań tych stron będzie zależało też od tego jaki czas w roku mamy. Dla przykładu, „prezent na dzień matki” będzie wyszukiwany dużo częściej w okolicy tego święta niż w grudniu.
Także bardzo ważne jest to, żebyśmy wyświetlali się w wyszukiwarce Google. Bardzo ważne jest też to, żeby być jak najwyżej w wynikach. Okazuje się bowiem, że aż 50% osób klika w pierwszy link na górze listy wyników. Dlatego tak ważne jest to, żeby wyświetlać się jak najwyżej. Dzięki temu będziemy w stanie zyskać wielu nowych klientów i odwiedzających naszą stronę.
Na czym polega SEO?
SEO oznacza Search Engine Optimization, czyli optymalizacja pod wyszukiwarki internetowe. Oznacza to, że budujemy naszą stronę w ten sposób, żeby wyświetlała się ona jak najwyżej w wyszukiwarce. Polega to więc na tym, że staramy się poprawić jak najwięcej elementów strony, które mają wpływ na to, gdzie będziemy wyświetlać się w wyszukiwarce.
Co możemy zrobić, żeby tak się stało? Jak sprawić, żeby nasza strona działała dobrze pod względem SEO? Jak sprawić, żeby pozycjonowanie Tychy w końcu zaczęło przynosić skutki?
1. Odpowiednia optymalizacja kodu HTML strony, o czym wiele osób bardzo często zapomina.
2. Zadbanie o słowa kluczowe, które będą znajdować się nie tylko w samych tekstach, ale też w nagłówkach czy w opisach zdjęć.
3. Usprawnienie strony pod względem technicznym. Strona musi ładować się szybko i nie powinno na niej być błędów.
4. Przygotowanie wersji strony dla urządzeń mobilnych. Każda strona musi mieć wersję mobilną, bo właśnie tak zazwyczaj przeglądamy Internet.
5. Zdobywanie linków z innych stron. Możemy tutaj podjąć współpracę z innymi stronami, kupić linki albo zainwestować w marketing szeptany, dzięki któremu zdobędziemy bardzo dużo linków na forach oraz blogach.
Spełnienie powyższych podpunktów powinno zdecydowanie poprawić ranking pozycjonowanej strony nie tylko po słowach kluczowych, ale również w ogólnym zestawieniu Google.