Czym jest SEO?
- 11 grudnia 2019
- Blog, goscinnie, Podstawy SEO, SEO
Search Engine Optimization (SEO) to praktyka polegająca na zwiększaniu liczby i jakości odwiedzających witrynę poprzez poprawę rankingów w wynikach wyszukiwania algorytmicznego.
Badania pokazują, że strony internetowe na pierwszej stronie Google otrzymują prawie 95% kliknięć, a badania pokazują, że wyniki, które pojawiają się wyżej na stronie, otrzymują zwiększony współczynnik klikalności (CTR) i większy ruch.
Średnie współczynniki klikalności Google (CTR)
Algorytmiczne („naturalne”, „organiczne” lub „bezpłatne”) wyniki wyszukiwania to te, które pojawiają się bezpośrednio pod reklamami najwyższego wynagrodzenia za kliknięcie w Google, jak podkreślono poniżej.
Wyniki wyszukiwania Google
Istnieją również inne aukcje, które mogą pojawiać się w wynikach wyszukiwania Google, takie jak listy map, filmy, wykres wiedzy i inne. SEO może również obejmować poprawę widoczności w tych zestawach wyników.
Jak działa SEO?
Google (i Bing, które również zasilają wyniki wyszukiwania Yahoo) oceniają swoje wyniki wyszukiwania w dużej mierze w oparciu o trafność i autorytet stron, które przeszukali i uwzględnili w indeksie internetowym, do zapytania użytkownika, aby zapewnić najlepszą odpowiedź.
Google wykorzystuje ponad 200 sygnałów do oceny wyników wyszukiwania, a SEO obejmuje działania techniczne i twórcze mające na celu wpływanie na niektóre z tych znanych sygnałów. Często warto nie skupiać się zbytnio na indywidualnych sygnałach rankingu i patrzeć na szerszy cel Google, aby zapewnić najlepsze odpowiedzi dla jego użytkowników.
Dlatego SEO polega na upewnieniu się, że strona jest dostępna, technicznie poprawna, używa słów wpisywanych przez ludzi do wyszukiwarek i zapewnia doskonałe wrażenia użytkownika, z użyteczną i wysokiej jakości specjalistyczną treścią, która pomaga odpowiedzieć na zapytanie użytkownika.
Google ma bardzo duży zespół specjalistów ds. Jakości wyszukiwania, którzy oceniają jakość wyników wyszukiwania, które zostają wykorzystane w algorytmie uczenia maszynowego. Wytyczne Google dotyczące jakości wyszukiwania zapewniają wiele szczegółów i przykładów klasy Google jako treści o wysokiej lub niskiej jakości oraz stron internetowych, a także nacisk na nagradzanie witryn, które wyraźnie pokazują swoją wiedzę, autorytet i zaufanie (EAT).
Google wykorzystuje algorytm oparty na hiperłączach (znany jako „PageRank”), aby obliczyć popularność i autorytet strony, a chociaż Google jest dziś znacznie bardziej wyrafinowany, jest to wciąż podstawowy sygnał w rankingu. SEO może zatem obejmować również działania mające na celu poprawę liczby i jakości „linków przychodzących” do witryny z innych stron internetowych. Działalność ta była od dawna znana jako „budowanie linków”, ale tak naprawdę to po prostu marketing marki z naciskiem na Internet, na przykład za pomocą treści lub cyfrowego PR.
Odpowiednie i renomowane strony internetowe, które prowadzą do strony internetowej, są silnym sygnałem dla Google, że mogą być interesujące dla użytkowników i można im ufać, że pojawią się w wynikach wyszukiwania odpowiednich zapytań.
Jak robić SEO
SEO obejmuje działania techniczne i kreatywne, które często są pogrupowane w „SEO on-site” i „SEO poza off-site”. Ta terminologia jest dość przestarzała, ale jest przydatna do zrozumienia, ponieważ dzieli praktyki, które można wykonać na stronie internetowej, i poza stroną internetową, specjalista seo.
Działania te wymagają wiedzy specjalistycznej, często od wielu osób, ponieważ umiejętności wymagane do przeprowadzenia ich na wysokim poziomie są zupełnie inne – ale można się ich również nauczyć. Inną opcją jest wynajęcie profesjonalnej agencji SEO lub konsultanta SEO, aby pomóc w wymaganych obszarach.
SEO na miejscu
SEO na miejscu odnosi się do działań na stronie internetowej w celu poprawy widoczności organicznej. W dużej mierze oznacza to optymalizację strony internetowej i treści w celu poprawy dostępności, trafności i doświadczenia użytkowników. Niektóre z typowych działań obejmują –
Keyword Research – analiza typów słów i częstotliwości używanych przez potencjalnych klientów w celu znalezienia usług lub produktów marek. Zrozumienie ich intencji i oczekiwań użytkowników związanych z ich wyszukiwaniem.
Audyt techniczny – Zapewnienie możliwości indeksowania i indeksowania witryny, prawidłowego ukierunkowania geograficznego i braku błędów lub barier dla użytkownika.
Optymalizacja na miejscu – poprawa struktury strony, nawigacji wewnętrznej, wyrównania na stronie i trafności treści, aby pomóc ustalić priorytety kluczowych obszarów i kierować odpowiednie frazy wyszukiwania.
Doświadczenie użytkownika – Zapewnienie zawartości pokazuje wiedzę, autorytet i zaufanie, jest proste w użyciu, szybkie i ostatecznie zapewnia użytkownikom najlepsze możliwe wrażenia w stosunku do konkurencji.
Powyższa lista dotyczy jedynie niewielkiej liczby działań związanych z SEO na miejscu jako przegląd.
Offsite SEO
SEO poza siedzibą oznacza działania prowadzone poza witryną w celu poprawy widoczności organicznej. Często nazywa się to „budowaniem linków”, które ma na celu zwiększenie liczby renomowanych linków z innych stron internetowych, ponieważ wyszukiwarki wykorzystują je jako punktację jako wotum zaufania.
Linki ze stron internetowych i stron o większym zaufaniu, popularności i trafności będą bardziej wartościowe dla innej witryny niż nieznana, słaba strona, której nie ufają wyszukiwarki. Zatem jakość łącza jest najważniejszym sygnałem.