Jak powinna wyglądać strona internetowa dla biura podróży
- 13 września 2019
- e-Marketing
Swego czasu temat stron internetowych dla branży turystycznej był w Polsce dość popularny. Gdy dostęp do sieci się spopularyzował, wiele obiektów turystycznych chciało dobrze zaprezentować się w sieci i zdobyć dzięki niej kolejnych klientów by wypełnić luki w obłożeniu. Gdy po przechadzasz się po sieci zobaczysz że wiele ośrodków turystycznych posiada stronę internetową sprzed co najmniej dziesięciu lat.
Swego czasu temat stron internetowych dla branży turystycznej był w Polsce dość popularny. Gdy dostęp do sieci się spopularyzował, wiele obiektów turystycznych chciało dobrze zaprezentować się w sieci i zdobyć dzięki niej kolejnych klientów by wypełnić luki w obłożeniu. Gdy po przechadzasz się po sieci zobaczysz że wiele ośrodków turystycznych posiada stronę internetową sprzed co najmniej dziesięciu lat. W tamtych czasach faktycznie mieliśmy bum na strony internetowe, nie tylko w branży turystycznej. Co się z nimi stało? Kompletnie nic, zostały wręcz porzucone, zapomniane. Już wtedy wyszukiwarka Google była bardzo popularna. A jeżeli nie Google to Bing lub Yahoo. Wiadomo że wszyscy nie mogą być widoczni w wyszukiwarkach na pierwszej karcie wyników wyszukiwania, a więc im więcej serwisów powstawało tym bardziej rosła konkurencja. Zaczęły więc powstawać silniejsze portale skupiające w sobie właśnie te osamotnione w sieci obiekty. Tak powstały serwisy internetowe które można nazwa pierwowzorami Booking.com czy Trivago.pl. Tak było kiedyś. Dzisiaj znowu internet toruje sobie nową drogę rozwoju. Są nimi lokalne biura podróży.
W ostatnich kilku latach turystyka w Polsce wręcz kwitnie. Coraz więcej turystów się pojawia i na północy Polski i na południu. Zwiększona ilość turystów w danej miejscowości powoduje że lokalne biura podróży organizujące wycieczki do pobliskich atrakcji turystyczny z przewodnikiem radzą sobie co raz lepiej. W Design Cart mamy znacznie więcej zamówień na strony internetowe dla różnego rodzaju biur podróży w stosunku do stanu sprzed dwóch lat. Dlatego w oparciu o zdobyte doświadczenie postanowiłem zebrać najważniejsze cechy stron internetowych dla biura podróży i przedstawić je w jednym artykule.
Przejrzysta, tematyczna szata graficzna
Tak naprawdę szata graficzna pojawi się w każdym zestawieniu najważniejszych cech dla stron internetowych z jakiejkolwiek branży. Szata często decyduje o pozostaniu użytkownika na danej stronie jak i na porzuceniu jej . Przejrzysta szata graficzna zwiększa czytelność. Zachowanie odpowiednich odstępów między blokami z treścią sprawiają że użytkownik nie męczy się przeglądaniem strony jak w przypadku serwisów gdzie wszystko jest ściśnięte i napakowane zdanie na zdaniu. Szata graficzna powinna być również tematyczna. Jeżeli zajmujesz się organizowaniem wycieczek w miejscowości górskiej to szata graficzna powinna nawiązywać do gór. Zasada ta tyczy się wszystkich stron internetowych. Użytkownik wchodzący na jakąkolwiek stronę WWW, bez czytania czegokolwiek powinien poznać jej tematykę. Obrazy powinny być dobrej jakości ale zoptymalizowane. Atrakcje turystyczne na kiepskich kadrach i zdjęciach słabej jakości będą klientom wydawały się mało atrakcyjne. Szata graficzna powinna też być responsywna, o responsywności przeczytasz tutaj: https://www.designcart.pl/tworzenie-stron-www.html .
Katalog wycieczek
Szczerze powiedziawszy sam spotkałem się ze stroną lokalnego biura podróży, które reklamuje się w sieci, ale żeby czegokolwiek się dowiedzieć trzeba dzwonić lub udać się na miejsce. Na stronę trafiłem wieczorem więc co zrobiłem? Nie, nie udałem się na drugi dzień do biura firmy – znalazłem inne biuro podróży. Dzięki katalogowi wycieczek który biuro miało na swej stronie WWW mogłem skończyć tego samego dnia planowanie podróży. Myślę że katalog wycieczek na stronie biura podróży to oczywistość. Użytkownicy wchodząc na stronę internetową takiej firmy raczej się tego spodziewają że zapoznają się w zaciszu domowym z szczegółową ofertą biura.
Katalog wycieczek powinien też zawierać wszystkie szczegóły, które pozwolą dokonać wyboru. Czyli ceny, termin wyjazdów, przyjazdów, ilość wolnych miejsc, miejsce odjazdu, wszystkie informacje dotyczące potrzebnych dokumentów, kosztów dodatkowych. Oferta powinna być tak skonstruowana bym nie musiał się udawać do biura lub dzwonić w celu uzyskanie bardziej szczegółowych informacji. Standardem jest też galeria dla każdej wycieczki prezentująca najważniejsze atrakcje turystyczne danego wyjazdu. Ciekawym przykładam katalogu wycieczek może być jedna z realizacji dla biura Asia Dream Trips (https://www.designcart.pl/portfolio/strony-internetowe/57-strona-internetowa-dla-dream-asia.html ).
Wyszukiwarka wycieczek
Wyszukiwarki zazwyczaj zwiększają koszt budowy strony internetowej ale nie oszukujmy się dają też użytkownikom nieziemska wygodę. Wyszukiwanie wycieczek w określonym terminie w określonym przedziale cenowym to jedna z najczęstszych form wyszukiwań na tego typu stronach internetowych. Zamiast przewijać dziesiątki wycieczek, użytkownik może wygenerować spersonalizowaną listę na której znajdzie się tylko kilka wyjazdów, które mu najbardziej odpowiadają. Wyszukiwarka to ukłon w stronę klienta i jego czasu.
Możliwość rezerwacji wycieczki
Jeżeli o godzinie 11:00 w nocy mogę poznać ofertę biura podróży i odpowiada mi oferta dobrze byłoby dać mi możliwość jej rezerwacji. Z dwóch powodów warto udostępnić opcję rezerwacji na stronie z wycieczkami. Po pierwsze dajemy gwarancję użytkownikowi że zaklepał sobie miejsce na wyjazd i nie musi kolejnego dnia lecieć do biura podróży lub dzwonić. Po drugie zwiększamy swoje szanse na uzyskanie klienta, że nie rozmyśli się do następnego dnia. Po trzecie posiadanie systemu rezerwacji połączonego ze stroną internetową daje nam krystaliczny porządek w wycieczkach, rezerwacjach.
Płatności online
Płatności online to nie tylko prowizje dla pośredników, czy bardziej złożone regulaminy. To też błyskawiczne zawieranie umowy kupna-sprzedaży. Daje to niezwykłą wygodę użytkownikowi. Przegląda Twoją ofertę, wybiera tę która najbardziej mu się podoba, rezerwuje i płaci. Zjawia się w wyznaczonym miejscu w dzień wyjazdu. Płatności online to pełna automatyzacja systemu zamówień. Zamiast siedzieć w biurze dzwonić do klientów celu potwierdzenia rezerwacji, przekazywania szczegółów, możesz zająć się rozbudową firmy poszerzeniem oferty wycieczek. Strona internetową z katalogiem wycieczek wyposażonym, system rezerwacji i płatności można nazwać dodatkowym pracownikiem, działającym w firmie przez 24 godziny na dobę. Im więcej klientów tym bardziej się sprawdza i tym bardziej go docenimy.
Powyższe cechy stron internetowych dla biur podróży są praktycznie standardem jeżeli planujesz taki serwis WWW założyć powinieneś wziąć te wszystkie punkty pod uwagę. Jeżeli posiadasz już serwis dla swego biura wycieczkowego powinieneś zastanowić się nad dołączeniem do standardów, ponieważ oscylując wokół nich a najlepiej przewyższając standardy masz szanse odnieść sukces w biznesie.