Content marketing – aktualne strategie
- 27 stycznia 2014
- e-Marketing, Pozycjonowanie i Optymalizacja
Gdy już wiemy czym dokładnie jest content marketing, zaczniemy dostrzegać pewne ślady zastosowania działań z nim związanych wokół siebie. Okaże się, że aktualnie stosowanych strategii jest całkiem sporo, na każdym kroku napotykamy dyskretnie podsuwane nam „wabiki” odbierane na poziomie różnych zmysłów – nie tylko tekst bowiem, lecz także fotografia czy filmik lub plik audio może być narzędziem marketingowym.
Umiejętność ich stosowania jest podstawą udanej strategii. Oto kilka z nich:
„Nie popełniaj moich błędów”, czyli Case Study
Tak zwane „studium przypadku” to element podnoszący wiarygodność firmy. Poprzez udostępnienie opisu, w jaki sposób poradziliśmy sobie z danym problemem, wyzwaniem dotyczącym projektu lub zadaniem, które wydawało się niemal niewykonalne – zyskujemy w oczach potencjalnego klienta nie narzucając mu na siłę swoich usług. Konsument być może nie skorzysta z naszej oferty, ale opisane wskazówki pomogą mu wyjść z podobnej opresji – dzięki temu nasza marka będzie mu się kojarzyła z niezawodnością. Wbrew pozorom jest to znacznie lepsza reklama niż agresywne atakowanie sloganami.
Social media
Portale takie, jak Facebook czy Twitter lub G+, fora internetowe, blogi czy vlogi są platformą spotkań milionów internautów, wśród których znajdują się tysiące potencjalnych klientów. Wystarczy założyć firmowy profil lub bloga, publikować posty oraz artykuły, komentować działalność internautów, organizować quizy lub konkursy, oraz wprowadzać inne działania, mające na celu stopniowe zdobywanie popularności. Dzięki temu zyskujemy pewność, że nasza marka stanie się rozpoznawalna oraz kojarzona z pozytywnymi działaniami z naszej strony.
Publikacje jako potężne narzędzie
Taką publikacją może być np. profesjonalny, darmowy e-book, lub biuletyn informacyjny. Równie istotne są również fotografie (w tym zdjęcia 3D w dokładny sposób ukazujące detale oferowanego produktu), filmiki video nienachalnie promujące markę, plik audio.
SEO kluczem do sukcesu
Search Engine Optimalization, czyli optymalizacja treści stron internetowych pod kątem jej pozycji wśród wyników wyszukiwarki, jest bardzo powszechną metodą wśród przedsiębiorców stosujących się do zasad content marketingu. Jednym z sekretów jest umiejętne wplatanie fraz kluczowych w treści znajdujące się w serwisie www.
„Podaj dalej”, czyli Buzz marketing
Rozsyłając biuletyny drogą mailową lub udostępniając np. na facebookowym profilu zdjęcie, filmik, plik audio czy też artykuł, powinniśmy zadbać o to, aby materiał czymś się wyróżniał. Powinien być on ciekawy, zapadający w pamięć, dowcipny, szokujący – jednym słowem: nietuzinkowy. Dzięki temu mamy pewność, że spodoba się internaucie, który zechce pokazać go swoim znajomym, którzy w następnej kolejności również udostępnią go swoim znajomym, itd. W ten sposób rodzi się kolejna strategia. Buzz marketing, czyli „marketing szeptany”, jest metodą starą jak świat, choć w sposób świadomy stosuje się ją właściwie od niedawna.
Wszystkie spośród wymienionych strategii content marketingowych uzupełniają się nawzajem, tworząc jedną, udaną kampanię. Nie zaleca się jednak stosować wszystkiego naraz, gdyż powstanie wówczas efekt przesytu, co wcale nie przyczyni się do efektywności. Pamiętajmy zatem – nie zawsze „więcej” znaczy „lepiej”, postawmy więc na jakość.
Autor artykułu Artykuł został przygotowany przez redakcję portalu WhitePress pośredniczącego w publikacji artykułów eksperckich i sponsorowanych. |
Stała komunikacja z internautami to według mnie klucz do sukcesu. Interesujące artykuły, regularnie uzupełniany o ciekawe, unikalne treści profil na Facebooku, aktywność na forach i w social mediach sprawiają, że zainteresowani użytkownicy chętnie dzielą się wiedzą o firmie oraz tworzą ruch na stronie, który przekłada się na lepsze pozycje w wyszukiwarce.
Bardzo fajna stronka. Serdecznie polecam przeczytać
Kilka kluczowych metod 🙂
Heeeej 🙂 Wiesz, ze polecam adres Twojego bloga kazdemu znajomemu, który chce przeczytac cos ciekawego w naszym polskim internecie? 🙂 Wiesz dlaczego? A to dlatego, ze naprawdę posiadasz wielki talent do pisania, a rzadko który polski bloger taki talent posiada, a przynajmniej go bardzo skrzętnie ukrywaja, hehe 🙂 Pozdrawiam 🙂
Miało być o strategiach a jest kilka metod. Artykuł od whitepress pisany na kolanie w pośpiechu z takim czymś „Równie istotne są również fotografie …”. Najsłabszy tekst na Twojej stronie a zaglądam tu czasem. Pozdrawiam MC
Nie mam nic gorszego, jak napisanie jednego artykułu, albo jakieś krótkiej notki i wstawianie jej wszędzie, gdzie popadnie. To pierwszy argument do dostania bana od Google.
Niektórzy zalecają stosowanie wszystkich strategii jednocześnie, poprzez publikację tych samych treści w różnych formach, np. za pomocą ebooka, wpisów na blogu, filmiku na youtube itp., dzięki czemu można trafić do różnych grup docelowych, a to, że klient natknie się na informacje w innej formie, jest postrzegane raczej pozytywnie.
Witam,
ciekawy artykuł. Pisząc bloga stosuję metody od 1 do 4. Mam nadzieję, że konsekwencja w tym działaniu przełoży się z czasem na wyniki oglądalności i budowania listy adresowej. Metodę marketingu szeptanego właściwie stosuje się automatycznie (np. na Facebooku) pośrednio poprzez dobre i wartościowe treści. Jeżeli ktoś znajdzie rozwiązanie problemu to z dużym prawdopodobieństwem poleci Twoją stronę lub profil jako źródło dobrych informacji. Ciężko się nie zgodzić ze stwierdzeniem – Jakość to podstawa 🙂
Pozdrawiam!