Squeeze page
- 2 kwietnia 2014
- e-Marketing
Strona internetowa to nierozerwalna część każdej firmy. W dzisiejszych czasach strona internetowa stanowi prawdziwą i niezwykle ważną wizytówkę. Wiele osób posiadających własne strony dba o to, aby były one dobrze, oryginalnie zaprojektowane, przyciągając tym samym możliwie największą liczbę potencjalnych odbiorców.
Niestety w praktyce wygląda to tak, że około 90% osób odwiedzających dane strony internetowe, opuszcza je już po upływie zaledwie kilkudziesięciu sekund i już na nią nie wraca. Mówienie, że całe nasze zaangażowanie w wygląd i zawartość strony idą na marne byłoby przesadą, ale jeśli już stworzyłeś stronę i treści, które mogą być interesujące dla odwiedzających warto zrobić wszystko by ponownie ją odwiedzili.
Już od dawna wiadomo, że samo posiadanie strony internetowej po prostu nie wystarcza. Jeżeli zależy Ci na skutecznym budowaniu i promowaniu swojego e-biznesu, musisz postarać się znacznie bardziej. Niezliczona liczba stron internetowych (samych tylko domen z końcówką .pl zaindeksowanych w Google w momencie pisania tego artykułu jest 279 000 000) funkcjonujących w sieci sprawia, że trudno zatrzymać jej użytkowników na dłużej przy okazji sprawdzania jednej, danej witryny. Z reguły odwiedzamy od kilku do nawet kilkunastu stron podczas poszukiwania informacji na dany temat czy w ramach znalezienie konkretnych produktów, bądź usług.
Jeżeli chcesz zatrzymać Internautów na dłużej i zainteresować ich swoją stroną internetową na tyle by na nią regulanie powracali możesz zadbać o to, aby Twoja witryna była lepsza od innych 🙂, to znaczy oferująca coś więcej, uboższa w reklamy i prezentująca się ciekawiej niż strony konkurencji i/lub zrobić to co robią wszystkie wielkie biznesy osiągające sukces w internecie – zacząć budować e-mailową listę adresową. Listę osób zainteresowanych Twoją branżą, tematyką Twojej strony i potencjalnie też produktem.
Drugi sposób wydaje się w Polsce jeszcze nieco niestandardowy, ale jak się okazuje – całkiem skuteczny. Trzymając się tej techniki, nie trzeba tak naprawdę przejmować się tym, jak wiele czasu Internauci spędzają na Twojej stronie internetowej. Ważne tylko, aby pozostawi swój adres e-mail. Posiadanie adresu e-mail pozwala na regularny kontakt z odbiorcami, informowanie o nowościach na stronie i przede wszystkim możliwość prezentowania im swoich produktów lub usług.
Pozyskiwanie i skupianie się na liście adresowej odbiorców odwiedzających Twoją stronę internetową wydaje się znacznie bardziej skutecznym i bardziej opłacalnym rozwiązaniem. To rozwiązanie, które polecam zwłąszcza dla małym firmom i e-biznesom.
Jak zatem zastosować taką technikę?
Strona www, której jedynym celem jest tak naprawdę pozyskanie jak największej liczby adresów Internautów ją odwiedzających, nosi nazwę: Squeeze page. Z pewnością nie raz spotkałeś się z takimi stronami, na których można wykonać jedynie dwie akcje, a mianowicie: podać swój własny adres e-mail/zarejestrować się lub ją opuścić (przykłady: facebook.com, twitter.com, topliderzy.pl, www.ekademia.pl).
Strony typu Squeeze page osiągają nawet 70% skuteczności w zdobywaniu adresów e-mail. Dla przypomnienia warto podkreślić, że ponad 90% osób odwiedzających strony internetowe, niemal od razu je opuszcza, nie zapoznając się nawet z ich podstronami. Strony Squeeze page nazywane są świadomym marketingiem. Jak stworzyć takie strony? Co powinny one zawierać?
Strona Squezze page zawiera tylko i wyłącznie nagłówek, krótką ofertę, która proponuje otrzymanie wartościowych treści i informacji po podaniu adresu e-mail, formularz rejestracji, a czasem też zdjęcia lub nagrania video.
Wypróbuj ten model we własnym biznesie. Twórz i komunikuj się z własną listą adresową. Dawaj im rozwiązania, pomagaj, zacznij sprzedawać i stań się ich doradcą i przyjacielem. Tacy klienci pozostaną z Tobą na lata.
Witam squeez page to bardzo fajna sprawa przede wszystkim, dla osób które tak naprawdę na serio traktują biznes typu mlm, czy programy p[artnerskie. Najlepiej połączyć trzy rzeczy ze sobą blog, gdzie dajemy przekierowanie do squeez page i osoba jak tam wejdzie to ma równiez możliwość zostawiając swojego maila zapisać się do naszego autorespondera.
Jest tyle opcji 'zaistnienia’, że gdy zdołam już uporać się z np. GoogleAdWords, linkami, dodawaniem podpisów z nazwą strony do wszystkiego co zamieszczam w sieci – wyskakuje np. temat Squeeze. A gdzie czas na prawdziwą pracę?:)
Właśnie coraz więcej czasu przeznaczam na naukę dobrych stron przechwytujących ,zarówno od strony technicznej,wizualnej jak i oczywiście zawartości treści która zwiększy skuteczność zapisu na listę.
Słusznie – przydałoby się pokazać jakiś przykład i opisać go pod kątem poprawności – właśnie staram się zbudować coś takiego i powiem szczerze jakoś średnio mi to wychodzi ;/
Gdybyś podrzucił konkretną instrukcję 🙂 to byłoby to!
BTW – tu chyba wkradł się mały błąd:”Tacy klienci pozostanie z Tobą na lata.”