Jak pozycjonować stronę ?

Jak pozycjonować stronę ?

W dzisiejszym artykule odpowiem jak w prosty sposób wypozycjonować swoją stronę internetową. Poniższa technika sprawdza się w każdych warunkach i do każdego rodzaju działalności, a w dodatku jest zupełnie darmowa i prosta do wdrożenia.

Pierwszą czynnością jaką powinieneś zrobić jest sprawdzenie fraz kluczowych, czyli zbadać czego ludzie poszukują w zakresie tematyki jaką się zajmujesz. Innymi słowy jeśli prowadzisz bloga na temat e-biznesu, to wyszukuj fraz związanych z tą branżą. Jest to najprostsza i wysoce skuteczna metoda, która bardzo dobrze może wpłynąć na ruch na Twojej stronie internetowej i liczbę klientów. Narzędziem, które zostało stworzone właśnie w celu badania rynku jest Google Keyword Tool, które pokazuje średnią miesięczną liczbę wyszukań danej frazy oraz poziom konkurencyjności. Dobrą techniką jest poszukiwanie fraz długich (tzw. long tail), mało konkurencyjnych z jak największą liczbą wyszukań w ciągu miesiąca.

Taki system dopasowania fraz pozwoli Ci dotrzeć do nisz biznesowych, czyli jeśli Twoja konkurencja jest wysoko w wynikach wyszukiwań na bardzo konkurencyjną frazę np: 'firma pozycjonerska’ wtedy zainteresuj się np. frazą 'skuteczne pozycjonowanie stron’, której konkurencyjność jest o wiele niższa, ale i posiada mniejszą liczbę wyszukań – pamiętaj jednak, że nawet 500 dodatkowych wizyt na stronie w ciągu tygodnia, daje Ci 6 000 wizyt w skali roku.

Podsumowując tą ważną zasadę pozycjonowania stron internetowych: nie prowadź swojego bloga, czy strony firmowej w oderwaniu od wyszukiwarki Google.

Kiedy już na podstawie Keyword Tool ustawisz tytuł do swojego wpisu na stronie, postaraj się, aby Twój artykuł miał wplecioną w treść frazę na którą chcesz się pozycjonować, czyli tytuł naszej notki. Ilość powtórzeń frazy nie powinna przekraczać 3 na artykuł, chociaż w zupełności wystarczy kiedy zwrot wystąpi tylko raz.

Dawniej popularne było pisanie artykułów w których słowo kluczowe wstępowało nagminnie np. w artykule mającym 200 słów połowa z nich to słowa kluczowe. Kiedyś ta technika sprawdzała się bardzo dobrze, dziś natomiast Google wyłapuję ją natychmiast i kara naszą stronę, najczęściej nadaje jej etykietkę spam i wrzucaja ją do filtra.

Zapamiętaj: pisząc artykuł używaj frazy kluczowe na które chcesz się wypozycjonować, jednak stosuj je nie więcej niż 3 na artykuł o długości 2000 znaków. Statystyki te nie są oficjalne, wiem natomiast, że u mnie jak najbardziej się sprawdzają.

Ta prosta technika sprawi, że Twoja strona sama się wypozycjonuje na frazy mało konkurencyjne, zwłaszcza jeśli pozycjonujesz swoją stronę lokalnie, czyli chcesz być wysoko w wynikach tylko dla Twojej miejscowości np. wpisując 'ogrodzenia twoja-miejscowość’.

Zachęcam do zadawania pytań w komentarzach.

COMMENTS (23)

  1. Tego właśnie szukałam, wygląda na to że na twoim blogu znajdę wszystko czego potrzebuje.

  2. Metoda niby fajna, ale w moim wypadku coś nie chce działać.

  3. Powiem szczerze, że prowadze bloga od niedawna, ale mega się w to wkręciłam. Nie przypuszczałam, że sprawi mi to tyle satysfakcji. Niestety wciąż jestem laikiem, więc takie artykuły jak ten są dla mnie bardzo pomocne 🙂 pozdrawiam!

  4. Fajny wpis. Faktycznie nasycenie tekstu słowami kluczowymi musi być mocno wyważone, a już na pewno trzeba je bardzo rozważnie stosować w anchorach tekstowych. 3 słowa kluczowe na 2000 znaków z pewnością ma zastosowanie przy frazach mało konkurencyjnych, przy średnio i wysokokonkurencyjnych…nie zawsze uzyska się zamierzony efekt. Dobrym rozwiązaniem jest nasycanie tekstu w takim przypadku synonimami, tekst musi być w każdym przypadku unikalny (wartościowy content) i posiadać zróżnicowane anchory (w miejscach, które dają taką możliwość). Z moich obserwacji (i chyba nie tylko moich) wynika, że tożsame wpisy w katalogach nie dają już niemal żadnych efektów…, a tylko szkodzą, tym bardziej, gdy są dodawane w jakichś kosmicznych ilościach. Pozycjonowanie automatem odchodzi do lamusa, Google docenia naturalny profil backlinków, a taki uzyska się wyłącznie dzięki prawdziwemu ręcznego pozycjonowaniu, które nie jest niestety tanie…., ale przekłada się na jakość. I to jest chyba kolejny problem. Firmy SEO przyzwyczaiły Klientów do taniego pozycjonowania (bo w znakomitej większości przypadków automatycznego). W ostatnich miesiącach zaobserwowałam wśród swoich klientów ciekawą tendencję…zwracają się do mnie osoby, których audyt strony wskazuje na nienaturalny profil BL (są to najczęściej strony zafiltrowane). Pytam takich klientów, ile płacili poprzedniej firmie? Pojawiają się kosmiczne stawki….Jaki wniosek? Wiele firm pozycjonujących automatami ratuje „swój interes” diametralnie zawyżając stawki za pozycjonowanie, a dalej wykorzystuje techniki bazujące na automatach (co tylko przedłuża ich dogorywanie), bo na dłuższą metę…Google to wychwyci i domenka zostanie ukarana. Stronka przy agresywnym pozycjonowaniu może się wbić wysoko w SERP-y (owszem), ale na zdecydowanie krótszy czas, niż to miało miejsce jeszcze jakieś kilkanaście miesięcy temu (permanentne ulepszanie algorytmu Google), potem zostanie zbanowana…, a w najlepszej opcji wpadnie w filtr. Wniosek generalny z przydługiego wywodu: przyszłość to pozycjonowanie najbardziej zbliżone do naturalnego, a więc manualne, ale tylko wykonywane rzetelnie. Pozdrawiam

  5. Robię stronę o Gminie Lipnica Murowana http://www.lipniczanin.pl i właśnie uczę się jak poprawić jej wyniki w wyszukiwarce. Mam nadzieję że te informacje tu umieszczone mi coś pomogą

  6. Witam. Nigdy nie zastanawiałem się nad niszowymi słowami kluczowymi i cały czas mozolnie próbuję pozycjonować swoją stronę na najbardziej oblegane hasła bez zadowalających rezultatów. Dobry artykuł. Trzeba wdrożyć i wypróbować. Pozdrawiam

  7. Witam.
    Sam prowadzę stronę o Anonymous, aktywizmie internetowym, piratwie – ogólnie o internecie i uważam artykuł za bardzo rzeczowy i opisujący co i jak.
    Ehh większość osób znających się na seo uważa tą wiedzę ze tajemną…

  8. Ja również proponuję pozycjonowanie lokalne.
    Łatwiej wypozycjonować „fryzjer Legnica” niż sam „Fryzjer”
    i mimo mniejszej ilości wejść, mamy więcej klientów.

    A z tymi odwiedzinami to faktycznie coś nie tak.
    Może powinno być 24000 w skali roku.

  9. wyzej opisane metody wyprubowane w praktyce i rezultaty sa imponujce 😀 DZIEKI

  10. przyjemny artykul, dla pozycjonowania lokalnego (z nazwa miasta we frazie) na mniej popularne frazy top10 jest osiagalne nawet w 10 godzin 🙂

  11. Bardzo przydatny artykuł. Zdecydowanie – doświadczyłem, jak ważnym jest, aby wszystko robić „pod okiem” google’a. Polecam często zmieniać treść witryn. Uważam jednak, że 3 słowa kluczowe na 2000 słów to lekka przesada. Moim zdaniem spokojnie może być 10. Ale jak ktoś woli mieć zapas, żeby broń boże nie uznano artykułu za spam, to 3 na pewno bezpieczniej.

  12. Ciekawy artykuł. Zastanawia mnie nowe Adwords gdzie wynik wpisywanych fraz jest wyświetlany dzienny. Kilka razy patrzyłem tą sama frazę i wynik był kilka razy inny. Jak można to rzetelnie sprawdzić.

  13. „pamiętaj jednak, że nawet 500 dodatkowych wizyt na stronie w ciągu tygodnia, daje Ci 6 000 wizyt w skali roku” – chyba chodziło Ci o miesiące 😉
    swoją drogą po przeczytaniu wpisu namówiłeś mnie do ponownej analizy niszowych słów kluczowych, może znajdę coś ciekawego dla swojej stronki

  14. Zbyszek
    Co do zagęszczenia, nie widzę żadnej różnicy kiedy w artykule na 1500 znaków dodam 1 frazę, a kiedy dodam tam 3 frazy. Dobrze jest nie przesadzic, np. wystąpienie słowa 20 razy w art. na 1000 znaków.
    Co do odmiany ją też powinieneś się liczyc, przy czym dobrze, aby występowała przynajmniej raz fraza w formie podstawowej.

    gsmowiec
    bez wielkich wywodów – możliwe, jeśli nie ma żadnej konkurencji.Jeśli jest jakaś konkurencja też jest możliwe, ale większe szanse mają strony które mają już jakąś renomę w internecie. Przykład to wyniki allegro, przecież nikt nie pozycjonuje swojej aukcji, a podając nazwę niektórych produktów allegro pojawia się wysoko w wynikach. – to właśnie wynika z niskiej konkurencji lub jej braku dla danej frazy 😉

    Z innej beczki, kiedy dodajesz artykuł w statystykach (Piwik, Google Webmaster Tool itp) możesz sprawdzic z jakiej frazy ktoś wszedł dany artykuł. Później sprawdzic na którym miejscu znajduje się Twoja strona w wynikach na tą frazę. Jeśli będzie wysoko, znów świadczy to o niskiej konkurencyjności frazy.

    Jeśli chcesz zwiększyc możliwosc 'samoistego’ wypozycjonowania się strony, użyj fraz we wszystkich metatagach artykułu, w tytule (nagłówek H1) i tekście artykułu (b, strong). Możliwe że to wystarczy, jeśli natomiast strona będzie widoczna dopiero na 3 stronie wyników, 5-10 linków dodanych do strony powinno załatwic sprawę.

  15. A ja, jako początkujący mam takie pytanko do Redaktora Naczelnego oraz do czytelników bloga. Czy jest to możliwe, że wystarczy aby w nowo powstałej witrynie dodać wpis na frazę o niskiej konkurencyjności i wskoczyć szybko na pierwszą stronę w googlu? Macie takie doświadczenia. Mi się aż w to wierzyć nie chce.

    Nigdy mi się to nie udało. Może coś źle robię?

  16. Jakie powinno być optymalne zagęszczenie danej frazy kluczowej na stronie? 5%? 7%?
    Liczyć tylko daną frazę, czy jej odmiany przez przypadki również?

  17. Amatorskimi metodami najlepiej pozycjonować się na długi ogon, czyli właśnie tak jak pisze Przemek. Lepiej mieć 100 mało popularnych haseł i z każdego 10 wejść, niż jedno popularne hasło i 1000 wejść.
    Wychodzi niby na to samo, ale jak polecimy w Google na to jedno hasło w dół, to nie zostanie nam nic.

  18. Im więcej czytam tym bardziej zagrzewa mnie to do działania. Pozbieranie informacji i rozdzielenie ich na poszczególne etapy. Tzn co zrobić w kolejności krok po kroku aby napisać wartościowy artykuł na bloga, który będzie się szybko pozycjonował. jest chyba najważniejszym elementem na początku. Chodzi o to aby wyrobić sobie pewne nawyki. Niestety na początku dużo czasu zajmuje napisanie artykułu. Gdy należy zwracać uwagę na wiele elementów.

    Pozdrawiam
    Jan kwiatek
    http://fajnybiznes.pl

  19. Pingback: Narzędzia do analizy słów kluczowych (top 5)

  20. Pingback: SEO Copywriting w Praktyce

  21. Pingback: Jak zwiększyć ruch na stronie ?

  22. Wpisując tam swoją stronę nie wyszukuje mi żadnych słów kluczowych. Dlaczego ?

    1. Prawdopodobnie narzędzie nie znalazło słów kluczowych na Twojej stronie i nie jest w stanie dopasować tematyki strony do żadnego słowa. Prawdopodobnie strona wymaga optymalizacji treści i opisów.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Ile byłbyś skłonny zainwestować, aby Twoja firma zwielokrotniła dochody?
obecność w Google jest jak generator klientów

Kliknij TAK, aby zobaczyć:

  • co mogę dla Ciebie zrobić
  • ile na tym zarobisz
  • kiedy osiągniesz efekt
  • i jakie będziesz mieć z tego korzyści

Oferuję Ci 7 lat mojego doświadczenia w marketingu internetowym i sprzedaży. Podaj adres swojej strony i kontakt, a przedstawię Ci możliwości rozwojowe Twojej firmy z punktu widzenia SEO.

Skontaktuję się z Tobą w ciągu 24h
Dziękuję