SEO Copywriting w Praktyce cz.1

SEO Copywriting w Praktyce cz.1

SEO Copywriting to termin stworzony dla tekstów pisanych w nastawieniu na optymalizację treści pod wyszukiwarki.Mogłoby się wydawać, że są to magiczne słowa kluczowe zwiększające moc strony, ich odpowiednie dopasowanie, ilość, i rozmieszczenie i voila, nasza strona ląduje na wysokich pozycjach… Czy to prawda ?

Nie ma wątpliwości, że wyszukiwarki zwracają uwagę na treść i słowa kluczowe, zatem powyższe czynniki są istotne dla odpowiedniej optymalizacji treści, ale to nie wszystko. To co naprawdę decyduje o mocy artykułu jest to co dzieje się poza nim, czyli linki z innych stron jakie jest w stanie ten artykuł wygenerować a to jest najtrudniejsza część SEO – zdobywanie naturalnych linków do strony.

Innymi słowy jeśli treść artykułu jest na tyle dobra, że 'przeciąga’ linki, jej optymalizacja nie ma aż takiego znaczenia. Dobry SEO Copywriter powinien umieć pisać takie artykuły, które będą nakłaniały do przekazywania treści dalej i dzielenia się nimi na blogach czy społecznościach jak: facebook, blip, twitter czy wykop. Dobry artykuł powoduje akcje, mogą to być klikanie w linki, które znajdują się artykule, wypełnienie jakiegoś formularza, skomentowanie, czy wreszcie pozyskania linku.

Ruch z wyszukiwarek jest ważny tak długo, jak długo strony odwiedzane są przez sprecyzowaną grupę docelową.
Teraz kilka zasad: wspomniane już – pisz wartościową treść, skup się na użytkowniku i tym w jaki sposób możesz mu pomóc, taki sposób podchodzenia do SEO Copywritingu zaowocuje dużo lepszymi rezultatami niż samo nasycenie bezwartościowego artykułu określonymi frazami. Druga zasada, pozwól dotrzeć do siebie wyszukiwarkom przez określone przez siebie frazy kluczowe, aby wyszukiwarki wiedziały do jakiej tematyki mają Twój artykuł zakwalifikować. Co z tego, że Twój artykuł jest wartościowy, ciekawy i pomocny, jeśli nie poinformujesz wyszukiwarek jakie dokładnie frazy są najbardziej optymalne dla zawartości. Strona się wypozycjonuje w nietrafione frazy.

Ok. ale w jaki sposób dać innym znać o artykule, jeśli do zdobycia pozycji potrzebuję linków, a do tych czytelników. To proste, zacznij od mediów społecznościowych, są najlepszym narzędziem marketingowym i jeśli napisałeś coś dobrego, odpowiednia grupa odbiorców uczyni Twój artykuł popularnym.

Zasada 3, używaj w artykule fraz, które jak najlepiej będą określały Twoją grupę docelową, jeśli będziesz chciał zdobyć dobre pozycje na ciekawszych z punktu widzenia wielkości ruchu frazach, możesz uzyskać dużo gorsze rezultaty. Dobrze sprecyzowana grupa odbiorców będzie wykonywała akcję, gorzej sprecyzowana grupa, będzie tylko odwiedzała stronę.

Wskazówki doboru słów kluczowych:
1. Darmowe i najbardziej popularne narzędzie pozwalające na pogląd częstotliwości wyszukań danych fraz to Googlowy Google Keyword Tool, o którym więcej w artykule o doborze słów kluczowych

2. Dobieraj frazy specyficzne. Czasami konkurencja w określonych branży jest tak duża, że próba pozycjonowania się na identyczne frazy nie ma sensu. Lepiej odszukać słowa, które są wyszukiwane rzadziej, korzystać z długich fraz (long tail), oraz używać synonimów. Czasami wystarczy zmienić słowo nieznacznie, zmienić ich kolejność, lub stworzyć 'literówkę’ (oczywiście po wcześniejszej analizie rynku), aby trafiać do tej samej grupy odbiorców dużo mniejszym nakładem pracy. Ważna jest też statystyka – zainstaluj narzędzie Google Analytics lub Piwik, aby badać z jakich fraz internauci odwiedzają Twoją stronę.

COMMENTS (5)

  1. Polecam spędzić parę chwil nad google adwords i w analytics-ie.
    Szybko i łatwo można dojść do wniosków które przekładają się na dużo szybsze pozyskiwanie klientów.

  2. Zdecydowanie polecam spędzić trochę czasu nad google adwords i ich narzędziu propozycji słów kluczowych. Można odnaleźć interesujące frazy, które łatwo będzie można pozycjonować a to przełoży się na zwiększenie ruchu, co może wywołać też naturalne pozycjonowanie jeżeli strona jest ciekawa.

  3. Warto też dopasować pozycjonowanie do skali działania firmy. Jeśli działamy lokalnie, to będzie nam łatwiej stosunkowo szybko wbić się na frazy lokalne na wysokie pozycje. Np. w moim przypadku aby na frazy lokalne wejść do TOP 10 wystarczyło solidne ręczne skatalogowanie w najlepszych płatnych katalogach z unikalnymi opisami, a w kilku przypadkach są to pozycje 1-3. Konkurencyjność frazy w ujęciu ogólnopolskim ok. 480 tys. wyników wyszukań.

  4. Zgadza się Jacob, czasami lepiej poszukać mniej konkurencyjnych fraz, ale też nie wybierać takich, które są oderwane od wyszukiwarek i zapytań użytkowników.
    Napisałem o tym w drugim punkcie wskazówek doboru słów kluczowych.

  5. Przy doborze słów kluczowych należy brać pod uwagę skalę konkurencji – tak sądzę. Ciężko będzie nam wypozycjonować naszą stronę na słowo kluczowe, które jest użyte przez tysiące innych użytkowników. Z ilości zapytań, np. w ciągu miesiąca, nic jeszcze nie wynika. Lepiej dobrać takie słowa kluczowe, których nie używa jeszcze zbyt wielu webmasterów czy blogerów.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Masz dość nieskutecznych agencji SEO?
#TOP10 w Google
w 3 miesiące
  • Tylko bezpieczne praktyki
  • Tylko sprawdzone strategie
  • Tylko jeden cel - pełna satysfakcja

Próbujesz bezskutecznie podnieść pozycje swojej strony w wynikach wyszukiwania?

Strategia, którą stosuję u moich klientów, daje TOP10 w Google dla 95% stron, a aż 70% z nich trafia do TOP3 w ciągu 3 do 6 miesięcy!

Podaj adres swojej strony i kontakt - zadzwonię i zaproponuję (bez zobowiązań) rozwiązanie SEO dla Twojego biznesu

Skontaktuję się z Tobą w ciągu 24h
Dziękuję