Jakie treści do działań content marketingowych?

Jakie treści do działań content marketingowych?

Chcesz istnieć w internecie? Dziś istnienie to już nie tylko strona internetowa i Facebook to także, a może nawet przede wszystkim dostarczana przez Ciebie treść. Jeśli dodatkowo chcesz uzyskać efekty w postaci odwiedzin, zwiększenia popularności czy autorytetu zadbaj o jej zróżnicowanie – to jedna z podstawowych zasad content marketingu.

Poniżej przedstawię kilka rodzajów treści, które są najczęściej stosowane w strategiach content marketingowych, a każda na celu nieco inne zadanie.

rodzaje-tresci-content-marketing
fot. od.: www.hallaminternet.com/

Recenzje

Recenzje to niezwykle ciekawa forma treści. Mogą być one traktowane zarówno jak treść typu evergreen jak też jako newsy. Wszystko zależy od tego co podlega recenzji i w jakim zakresie. Przykładowo recenzje filmów czy książek raczej przez długi czas pozostaną niezmienne, i dlatego też z pewnością jest to treść o długim terminie przydatności. Jeżeli jednak ktoś decyduje się na umieszczanie recenzji na przykład hoteli czy podobnych miejsc, tutaj już nie ma takiej pewności. Tutaj bowiem dane które mają wpływ na recenzję mogą się zmieniać, co stwarza konieczność ich modyfikacji aby były aktualne. Jeżeli dodatkowo użytkownicy mogą wpływać na recenzję, dodając na przykład własne komentarze do jej treści, wtedy zmiany często są wymagane.

Recenzje mogą być niezwykle przydatne w ceku dotarcia do jak największej ilości klientów. Umieszczone na stronie firmowej na pewno przyciągają uwagę, nawet wtedy gdy nie dotyczą bezpośrednio oferowanych produktów. Warto jednak zadbać o to, aby były sporządzone rzetelnie, plus dobrze gdy są poparte dobrej jakości zdjęciami lub też nawet filmami. Gdy recenzje mają charakter porównania produktów, ich najważniejsze cechy powinny być właściwie przekazane, najlepiej w postaci jasnego i czytelnego ich porównania.

Cel stosowania recenzji w content marketingu:
sprzedaż i CLV: dobrze opracowane tego typu treści nie tylko pozwalają zdobyć nowych klientów, ale także bardzo skutecznie pozwalają ich utrzymać.
branding: z pewnością recenzje powinny być zaliczone do niezwykle skutecznych narzędzi, pozwalających budować markę. Odpowiednio podane stanowią dobrą reklamę, a jednocześnie sprawiają, że miejsce w którym są publikowane zaczynają być postrzegane jako niezwykle profesjonalne, dlatego wiele osób regularnie do niego wraca i tam poszukuje interesujących ich informacji.
zaufanie odbiorców: zaufanie jest niezwykle istotną kwestią. W momencie gdy otrzymują oni recenzję produktów innych marek i są one sporządzone rzetelnie, odbiorcy nabierają większego zaufania. Wtedy bowiem nie sprawia to wrażenia ciągłego reklamowania tej samej marki czy produktu.
link building: ciekawie napisane recenzje, zwłaszcza, gdy dotyczą one produktów rzadko opisywanych, z tak zwanych niszowych kategorii mają niezwykle duże szanse na to, że zostaną podlinkowane w wielu miejscach.

Treści rozrywkowe

Rozrywka z pewnością powinna być zaliczona do treści obowiązkowych gdy mówi się o content marketing. Nawet duże, uważające się za poważne firmy nie powinny o tym zapominać. Okazuje się bowiem iż w rozrywkowy sposób można przekazać niemalże wszystko. Tak samo treści newsowe, jak też evergreenowe – nie ma znaczenia co, istotne jest w tym momencie jak to przekazać, aby nabrało ciekawej i rozrywkowej formy. W social mediach jest bardzo duże zapotrzebowanie na ten typ treści. Żartobliwe memy czy też filmiki o charakterze rozrywkowym – efekty jakie daje stosowanie tego typu treści mogą przerosnąć oczekiwania.

Głównym celem stosowania rozrywki w content marketingu jest przede wszystkim uzyskanie jak największego zasięgu w social mediach. Dzięki temu można zmierzać do realizowania kolejnych celów, zarówno przy pomocy treści rozrywkowych, jak też wielu innych. Ponadto może być bardzo skuteczna, jak mowa o brandingu, czyli budowaniu wizerunku marki. Często to właśnie dzięki rozrywkowej i ciekawej formule treści o wiele szybciej rozpoznajemy markę czy konkretne produkty.

Treści targetowane do konkretnych osób/firm (egobait)

Egobait to szczególny rodzaj treści. Ich zadaniem jest bowiem dotarcie do konkretnej grupy odbiorców, szczególnie aktywnych na polu które nas interesuje. Mogą to być bardzo różnorodne formy, takie jak na przykład listy, jednakże warto zwrócić uwagę na to, że zatytułowane są one często na przykład „najlepsi” „najaktywniejsi” i podobnie. Kiedy o kimś piszemy, powołujemy się, opieramy o badania, materiały itd. to sprawia, że osoby o których wspomnimy w pewien sposób czują się wyróżniane. Tym samym znacznie zwiększa się ich zainteresowanie tym, co ma być im przekazane. Okazuje się, iż wywołują one bardzo wiele emocji i często są aktywnie udostępniane i komentowane. Stworzenie listy zatytułowanej najbardziej aktywni mieszkańcy miasta na pewno wywoła ogromną dyskusję. Tak samo ci którym się zestawienie spodoba, jak też ci którzy będą mieli do niego uwagi w stylu „brakuje kogoś na liście” na pewno w szybkim czasie zareagują komentarzem czy inną formą, pozwalającą zauważyć zainteresowanie.

Co daje stosowanie egobait:

  • branding: z pewnością pozwala na niezwykle skuteczne budowanie wizerunku firmy. Okazuje się, iż przy pomocy tego typu treści bez problemu można budować wizerunek firmy jako eksperta w określonej dziedzinie.
  • zasięg: niezwykle duży zasięg w social mediach, jaki można dzięki temu uzyskać to na pewno kolejny czynnik przemawiający za stosowaniem tego typu treści w content marketingu.

Całość artykułu znajdziesz na: http://e-biznes.pl/najskuteczniejsze-rodzaje-tresci-w-dzialaniach-content-marketingowych/

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Masz dość nieskutecznych agencji SEO?
#TOP10 w Google
w 3 miesiące
  • Tylko bezpieczne praktyki
  • Tylko sprawdzone strategie
  • Tylko jeden cel - pełna satysfakcja

Próbujesz bezskutecznie podnieść pozycje swojej strony w wynikach wyszukiwania?

Strategia, którą stosuję u moich klientów, daje TOP10 w Google dla 95% stron, a aż 70% z nich trafia do TOP3 w ciągu 3 do 6 miesięcy!

Podaj adres swojej strony i kontakt - zadzwonię i zaproponuję (bez zobowiązań) rozwiązanie SEO dla Twojego biznesu

Skontaktuję się z Tobą w ciągu 24h
Dziękuję