Content marketing, a inside sales
- 12 marca 2014
- e-Marketing, Techniki Sprzedaży
Dużą popularnością cieszy się obecnie content marketing. Niemalże wszystkie artykuły na jego temat mówią o tym, że najważniejszą istotą content marketingu jest przede wszystkim tworzenie ciekawych i wartościowych treści. Jak jest natomiast w praktyce?
Oczywiście wartościowe i angażujące treści stanowią podstawę content marketingu. Na szczególną uwagę zasługuje jednak fakt, że należy również zadbać o właściwe spieniężenie tego rodzaju strategii marketingowej. Działania nie kończą się zatem jedynie na tworzeniu i publikowaniu artykułów, czy postów, które okażą się interesujące dla potencjalnych klientów. Trzeba pójść o krok dalej. Content marketing stanowi jedynie narzędzie służące zwiększeniu sprzedaży. Narzędzie to trzeba umiejętnie wykorzystać. Wiele osób pyta zatem o to, w jaki sposób należy zrealizować sprzedaż z wykorzystaniem content marketingu. Istnieje kilka, niezwykle ważnych zasad, z którymi warto się zaznajomić.
Działania na rynku B2B opierają się w głównej mierze na pozyskiwaniu danych kontaktowych od potencjalnych klientów. Istnieje wiele sposobów na to, aby takie właśnie dane uzyskać. Jednym z takich sposobów jest na przykład wymuszanie danych w zamian za całkowity dostęp do pewnych treści, które są wcześniej reklamowe w social media, czy poprzez adwords. Jeszcze innym sposobem może być formularz zamieszczony na stronie internetowej, który umożliwia zapisania się do newslettera lub na listę adresową autorespondera. Niektóre firmy zakupują też bazę danych, aby móc przeprowadzić później akcję telemarketingową. Niekiedy wykorzystuje się również bazę adresów e-mail. Zebranie danych kontaktowych od potencjalnych klientów wbrew pozorom nie należy do zadań łatwych.
Baza danych bardzo często wymaga również dodatkowej pracy. Nie wszystkie dane są przecież prawdziwe. Konieczne jest zatem ich przefiltrowanie, usunięcie złych namiarów, itd. Niekiedy może okazać się nawet, że zdecydowana większość pozyskanych danych kontaktowych jest po prostu do niczego. Rodzą się zatem nowe rozwiązania i wciąż nowe pomysły. W odpowiedzi na tak wielkie zapotrzebowanie powstała idea sprzedaży zdalnej, która wdrożona w popularny ostatnio content marketing, może odnieść jeszcze większe efekty, niż dotychczas.
Sprzedaż zdalna, znana pod angielskim pojęciem jako inside sales, to sprzedaż, która realizowana jest z siedziby danej firmy z wykorzystaniem narzędzi komunikacji na odległość. Do narzędzi tych zalicza się przede wszystkim telefon, e-mail, social media, poczta tradycyjna, telekonferencje, czy videokonferencje. W sprzedaży zdalnej nie dochodzi do bezpośrednich spotkań z klientami.
Główną zaletą sprzedaży zdalnej jest przede wszystkim ogromna oszczędność. W sprzedaży zdalnej content marketing sprawdza się doskonale, gdyż umożliwia potencjalnym odbiorcom zapoznanie się z pewnym informacjami, które pozwolą na dokładne przeanalizowanie zakupu. Dobrze przemyślana i zorganizowana sprzedaż zdalna pozwala przede wszystkim na szybką komunikację. Klienci mają dostęp do doradcy online, mogą szybko uzyskać interesujące ich odpowiedzi.
W sprzedaży zdalnej istnieje ponadto wiele form komunikacyjnych, które można wybrać wedle indywidualnych potrzeb. Klienci mają możliwość uzyskania szybkiej odpowiedzi nawet na najbardziej nietypowe pytania. Sprzedaż zdalna pozwala również na realizację wielu akcji promocyjnych przy współpracy z działem marketingu.
Wykorzystuj content marketing także do sprzedaży, wpłyniesz nie tylko na rozpoznawalność marki, zwiększenie pozycji w wynikach wyszukiwania poprzez popularyzacje serwisu, ale także bezpośrednio na sprzedaż, o którą tak naprawdę docelowo chodzi.
Sam siedzę w tej branży już trzeci rok. Wiem, że content strony to podstawa. Oczywiście wartościowa zawartość strony. By zachęcić użytkownika do czytania, by wywołać jakoś reakcję. Content strony pomaga nakręcić ruch.http://copywritinginternetowy.pl/