Pozycjonujesz? Te narzędzia mogą Ci się przydać

Pozycjonujesz? Te narzędzia mogą Ci się przydać

Jeśli w promowaniu swojej strony skupiasz się na jej pozycjonowaniuPozycjonowanie wiesz, że jest to czynność dość złożona i wymaga różnorodnych działań. Dzięki narzędziom internetowym można wesprzeć pozycjonowanie ułatwiając niektóre z jego procesów i tym samym, zmniejszyć ilość czasu poświęconego na pracę nad nim, jednocześnie zwiększając efektywność. Jak i jakie platformy polskie lub zagraniczne będą wykorzystane, jest zależne tylko od Ciebie. Wybór jest duży, a do tego można zdecydować się na platformy, które SEO realizują dodatkowo.

Monitorowanie pozycji strony

Efekty działania SEO powinny być monitorowane, co pozwala zmieniać je na skuteczniejsze albo trwać przy wybranym sposobie działania. Monitorowane powinny być: słowa kluczowe i ich pozycje oraz ruch związany z wynikami wyszukiwania. Jeżeli jest taka potrzeba można skorzystać z usługi SaaS (oprogramowanie to nie wymaga instalacji, udostępniane jest przez przeglądarkę) albo ze skryptów do zainstalowania na serwerze. W kolejnych podpunktach przedstawiamy 3 najciekawsze systemy umożliwiające monitorowanie pozycji.

Stat4Seo

Stat4Seo – http://www.stat4seo.pl – jest przeznaczony do zainstalowania na serwerze. Poza tym do poprawnego działania niezbędne będzie również dokupienie proxy, czyli bramki, która pośredniczy w odpytywani Google. Skrypt pozwala na dzielenie śledzonych słów kluczowych na kilka kategorii oraz sprawdzanie pozycji po określonych dniach. Opłata za niego jest jednorazowa, wynosi 246 zł.

Seostation

Seostation – http://seostation.pl – jest skryptem, który nie wymaga ani instalacji, ani konfiguracji. Jedyne, co trzeba zrobić to założyć konto w systemie oraz wybrać odpowiedni pakiet. Są one udzielane pod kątem ilości stron do monitorowania i słów kluczowych. Seostation monitoruje wybrane słowa poprzez sprawdzanie wyników dla wybranych lokalizacji. Opłata jest różna, w zależności od wybranego pakietu. Najtańszy, zezwalający na monitorowanie 10 stron oraz 50 fraz kosztuje niewiele, jedynie 27 zł miesięcznie.

Positionly

Positionly – http://positionly.com/pl/ – to startup, który ma wielkie ambicje w międzynarodowym środowisku. Można z niego korzystać w modelu Saas. Wymaga comiesięcznej opłaty, która jest wyliczana na podstawie wybranego przez użytkownika pakietu. Można w nim sprawdzać pozycje słód kluczowych i stron, lecz również linki przychodzące i doprowadzające do strony. Jednocześnie, posiada ciekawą opcję, może monitorować strony konkurencyjne.

Monitoring internetu i wzmianek o formie

Bardzo ważne jest również monitorowanie wzmianek o promowanej marce. Dzięki temu można zdobyć informację na temat tego, co jest mówione o firmie, jak również pozyskać nowe linki do strony. Zdarza się, że inne portale wymieniają samą nazwę firmy, widząc taką sytuację, dobrze jest poprosić o dodanie linku do strony, żeby uzupełnić informację.

Brand24

Brand24 – http://brand24.pl – to narzędzie gromadzące dane z wielu źródeł: Facebook, strony www, Google+, Twitter, w obecnej chwili najlepsze na polskim rynku. Bardzo szybko wyłapuje wszelkie wzmianki na temat firmy, które pojawiają się w Internecie. Sama konfiguracja narzędzia jest prosta, wystarczy jedynie wybrać słowa kluczowe, które mają być śledzone. Można zdecydować się na jeden z proponowanych pakietów, w zależności od wyboru, cena jest różna. Najtańszy kosztuje 19zł i umożliwia monitoring 3 słów.

Sentione

Sentione – http://sentione.pl – jest alternatywą dla Brand24. Ma podobną skuteczność i potrafi znaleźć wszystkie wzmianki dotyczące wybranych fraz, zarówno na stronach internetowych, jak i w Social Mediach. Jednak od Brand24 odróżnia się tym, że pozwala na dostęp do danych uznanych już za historyczne, zarchiwizowane. Pakiet najtańszy to suma 99zł i pozwala na monitorowanie jedynie 1 tematu, pozostałe pakiety są droższe, lecz pozwalają na więcej.

Alerty Google

Alerty Google – http://www.google.pl/alerts – jest darmowym narzędziem i alternatywą dla wspomnianych już dodatków. Nie oznacza to jednak, że działa tak samo. Pozyskuje dane z indeksu wyszukiwarki Google. Jest to przydatne, jeżeli nie oczekuje się bardzo szczegółowych danych ani wyjątkowej szybkości wyszukiwania i nie ma znaczenia czy pojawiają się wzmianki w portalach społecznościowych, wówczas Alerty Google dobrze spełnią swoje zadanie.

Sposób pozyskiwania linków

Jedną z najważniejszych rzeczy w SEO jest pozyskiwanie linków. Najlepiej różnicować je w taki sposób, aby pochodziły nie z jednego źródła, a z kilku. Linki, które wymieniamy poniżej pozwalają na uzyskanie linków z blogów, forów i artykułów. Jednak zanim zacznie się wykorzystywać takie narzędzia, dobrze jest wiedzieć w jaki sposób to robić, dla bezpieczeństwa własnej strony internetowej.

WhitePress

System pozwala na dodawanie artykułów specjalistycznych oraz sponsorowanych na stronach o niemal każdej tematyce. Dostępnych portali jest coraz więcej, natomiast WhitePress jest postrzegane jako najatrakcyjniejsze narzędzie tego rodzaju w Polsce.

Brandle

Brandle -http://www.brandle.pl – usprawnia pozyskiwanie linków na forach internetowych. Można mu zlecić przeprowadzenie kampanii marketingu szeptanego. Jest ono wykonywane przez osoby, które zajmują się realizowaniem tego typu zleceń. Wybór osób lub osoby do tego może być umotywowany stawką jaką oferują, jak również ich umiejętnościami i ocenami. Jednocześnie możliwe jest definiowanie adresów stron, na których mają być dodawane linki oraz miejsca ich dodawania.

Reachblogger

Reachblogger – http://reachblogger.pl – pozwala na pozyskiwanie linków. Narzędzie w znaczący sposób ułatwi dotarcie do innych blogerów. Jednocześnie pozwala przeglądać oferty blogów, publikacji na określony temat oraz innych wpisów. Wybrane blogi podzielone są tematycznie i można je przeszukiwać i wyszukiwać według konkretnych kryteriów, np. liczby odwiedzających w ciągu miesiąca.

Jak analizować konkurencję?

Podglądanie konkurencji oraz jej działalności jest równie ważne w podejmowaniu działań z SEO. Dzięki porównaniu z konkurencją znacznie łatwiej ocenić, jak wypada się na tle podobnych firm, w jakich obszarach trzeba rozwinąć działalność, gdzie konkurencja jest mocniejsza i co należy jeszcze zmienić.

Semstorm

Semstorm – http://semstorm.pl – ma największą bazę słów śledzonych (monitorowanych) słów kluczowych w polskiej wersji wyszukiwarki Google. Semstorm można znaleźć odpowiedź na to jakie słowa kluczowe są wysoko w wynikach konkurencji, jaki posiadają ruch na stronie. Równocześnie, Semstorm, zezwala na analizę porównawczą z konkurencją, np. na porównanie rankingu słów kluczowych. Semstorm nie jest drogim narzędziem, najtańszy z pakietów można zakupić za 24zł miesięcznie.

Searchmetrics

Searchmetrics – http://www.searchmetrics.com/pl – jest bardziej rozbudowane, niż Semstorm. Pozwala tym samym na śledzenie zmian widoczności strony oraz jej monitorowanie w wyszukiwarce. Dobrze sprawdza się do monitorowania ruchu tygodniowego. Pozwala to na szybką ocenę czy strona radzi sobie dobrze, czy też została ukarana przez Google, np. podczas aktualizacji algorytmów. Ze względu na rozbudowaną formę najtańszy pakiet można zakupić za 69 euro za miesiąc.

Przegląd i analiza linków

Obserwacja linków prowadzących do posiadanej strony jest równie ważna, dlatego konieczne jest posiadanie narzędzi, które zezwolą na ich podglądanie. Dzięki temu można obserwować jakie efekty przynosi kampania SEO, która została zlecona firmie lub freelancerowi. Istotne jest również przeglądanie linków konkurencji jako inspiracji do uzyskiwania linków dla własnej strony.

MajesticSEO

MajesticSEO – http://pl.majestic.com – pozwala na wygodne przeglądanie, jakie strony linkują do strony, jakie linki prowadzą do stron oraz jakich tematów dotyczą strony, z których pochodzą linki. Jest to możliwe już za 39 euro miesięcznie.

Ahrefs

Ahrefs – http://ahrefs.com – pozwala na wgląd do domen linkujących od określonej strony oraz pozwala na zaglądanie do informacji o odnośnikach. Dodatkowo dostępna jest opcja wykrywania zepsutych linków, które przekierowują do nie istniejących już adresów na posiadanej stronie. Aby korzystać z Ahrefs niezbędna jest opłata $79 miesięcznie.

Skąd brać treść na stronie?

Teksty, content, treść – to kolejna i druga obok linków, ważna rzecz w działaniach SEO. Jeżeli samodzielnie nie ma się umiejętności tworzenia tekstów, można je zlecić lub zakupić.

Textbrookers

Textbrookers – http://www.textbrookers.com – pozwala na zakup różnego rodzaju tekstów, np. opisów produktów do sklepu internetowego albo tekstów na bloga. Strona potrafi wyręczyć w każdego rodzaju tekstach oraz tłumaczeniach, głównie z angielskiego na polski. Cena jest ustalana indywidualnie, w zależności od rodzaju zlecenia.

SEOTXT

Seotxt – http://seotxt.pl – oferuje podobne usługi jak Textbrookers. Jednak poza opisami produktów oraz tekstami specjalistycznymi, można zakupić również komentarze oraz opinie do produktów. Dostępne jest także „unikalne przepisywanie”, które jest przydatne w sklepach internetowych oferujących zbliżone do siebie produkty. Dzięki takiemu przepisywaniu każdy z nich może mieć unikalny opis.

Dobór narzędzi oraz platform potrzebnych dla kampanii SEO jest subiektywny. Należy dostosować go do własnych potrzeb. Istnieje znacznie więcej narzędzi, niż opisane, jednak ich opisanie byłoby niemożliwe. Jednak jeżeli posiada się informacje o ciekawych narzędziach o platformach, zachęcamy do dzielenia się informacjami do nich w komentarzach.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

mautic is open source marketing automation
Ile byłbyś skłonny zainwestować, aby Twoja firma zwielokrotniła dochody?
obecność w Google jest jak generator klientów

Kliknij TAK, aby zobaczyć:

  • co mogę dla Ciebie zrobić
  • ile na tym zarobisz
  • kiedy osiągniesz efekt
  • i jakie będziesz mieć z tego korzyści

Oferuję Ci 7 lat mojego doświadczenia w marketingu internetowym i sprzedaży. Podaj adres swojej strony i kontakt, a przedstawię Ci możliwości rozwojowe Twojej firmy z punktu widzenia SEO.

Skontaktuję się z Tobą w ciągu 24h
Dziękuję