Pozycjonowanie lokalne – pierwsze kroki

Pozycjonowanie lokalne – pierwsze kroki

Google od kilku lat posiada specjalny mechanizm, który pomaga nam w wyszukiwaniu miejsc takich jak restauracje, salony kosmetyczne itp., które znajdują się blisko miejsca, w którym w danym momencie się znajdujemy. Co należy zrobić, aby nasza strona dobrze wypadła w wynikach wyszukiwania odnośnie lokalizacji? Warto podstawić na pozycjonowanie lokalne.

Na czym to polega pozycjonowanie lokalne?

Wielu z nas na pewno zauważyło już, że gdy wpisujemy restauracje, najczęściej wyskakują nam te, które znajdują się niedaleko naszego miejsca zamieszkania. Żeby dokładnie sprawdzić czy akurat te miejsca się pojawią, należy przejść do Narzędzi wyszukiwania. Możemy tam sprawdzić jakie miasto się pojawia. Powinno to być miast koło którego mieszkamy lub w którym mieszkamy. Zdecydowanie dla wielu użytkowników taki mechanizm jest bardzo dużym ułatwieniem. Nie musimy sami podawać lokalizacji, tylko jest ona wyszukiwana samoistnie. Przykładowymi miejscami, które pokażą się w odniesieniu do lokalizacji jest na przykład mechanik, fryzjer, przedszkole, restauracja, basen, biblioteka, klub nocny, pub.

Powody dla których opłaca się być w lokalnych frazach

Głównym powodem dla którego warto zainteresować się pozycjonowaniem na frazy lokalne są statystyki, które powstały w ramach przeprowadzonych na użytkownikach badaniach. Wynika z nich, że
78% użytkowników poszukujących lokalnych usług dokonało zakupu w późniejszym czasie
88% użytkowników smartfonów i 84% użytkowników tabletów wykonuje wyszukania fraz związanych z lokalnymi biznesami
56% badanych podczas podróży szukało w internecie lokalnych usług

Warto również wiedzieć, czego najczęściej szukają użytkownicy przy poszukiwaniu lokalnych usług:

Z użyciem komputerów najczęściej szukamy:
24%- restauracje
23%- sklepy
21%- usługi
11%- zdrowie i fitness
13%- rozrywka
4%- podróże
3%- usługi finansowe

Nieco innych rzeczy szukamy, gdy używamy smartfony:
30%- restauracje
28%- sklepy
21%- usługi
4%- zdrowie
5%- rozrywka
8%- podróże
4% – usługi finansowe

Na co należy zwrócić podczas lokalnego pozycjonowania?

Tak naprawdę pozycjonowanie lokalne nie różni się zbytnio od pozycjonowania tradycyjnego. Najważniejsze jest, aby strona została we właściwy sposób zoptymalizowana. Istnieją jednak specyficzne czynności, które należy w przypadku pozycjonowania lokalnego wykonać.

Konto Google Moja Firma

Jest to usługa, dzięki której można tworzyć wizytówki dla swojej firmy, która działa lokalnie. Tworzymy za jej pośrednictwem stronę – wizytówkę, dzięki czemu możemy ją powiązać ze stroną internetową. Wtedy w wynikach wyszukiwania pojawi się adres naszej strony oraz numer telefonu do nas. Zakładanie wizytówki w tej aplikacji jest bardzo proste. Trzeba przede wszystkim posiadać konto na Gmailu. Krokami, jakie musimy wykonać są:

  1. Po zalogowaniu pod adresem: http://google.pl/miejsca/ należy wybrać opcję Utwórz stronę
  2. Należy wybrać rodzaj firmy, jaki posiadamy
  3. Następnie należy podać nazwę firmy, a także wszelkie dane jakie są z nią związane i jakie są na wizytówce wymagane.
  4. Ważne jest, aby poprawnie wypełnić zakres działania firmy. Dzięki temu, firma zostanie dobrze spersonalizowana.
  5. Ważne jest, abyśmy podali prawidłowy adres naszej firmy. Dzięki temu, możliwe będzie jej odpowiednie ulokowanie w wynikach wyszukiwania. Nasz adres weryfikowany jest za pomocą specjalnego kodu, który wysyłany jest przez Google na wskazany adres poczty mailowej.
  6. W trakcie, gdy kod będzie wysyłany przez Google, możemy zająć się uzupełnianiem pozostałych pól, jakie posiada wizytówka. Należy zwrócić uwagę przede wszystkim na:
  • Kategoria – należy podać wszystkie, które dotyczą naszej działalności
  • Godziny – należy podać godziny otwarcia swojej firmy
  • O firmie – należy stworzyć krótki i ciekawy tekst, który opisuje naszą firmę i to czym się zajmuje.

Opinie

Gdy już będziemy mieli swoja wizytówkę i będzie ona widoczna w sieci, użytkownicy, którzy skorzystają z usług takiej firmy, będą mogli wystawiać pod wizytówką opinie. Średnia tych ocen widoczna będzie przy wynikach wyszukiwania danej frazy, która będzie powiązana z naszą wizytówką – stroną. Dlatego też, ważne jest aby posiadać jak najwięcej pozytywnych ocen. Dzięki temu, w sieci będziemy sobie wyrabiać bardzo dobrą opinię i renomę. Poza tym, im więcej ocen będziemy posiadać i to pozytywnych, tym wyżej będziemy w rankingu stron. Warto więc zachęcać klientów do dodawania takich ocen. Dzięki temu, na pewno będziemy mogli wzmocnić swoją pozycję w sieci. A dodawanie ocen jest bardzo proste i zajmuje dosłownie chwilę.

Prawidłowe dane teleadresowe

Aby pozycjonowanie lokalne mogło zostać wykonane we właściwy sposób, na wszystkich stronach na których reklamujemy swoja firmę, powinny znajdować się takie same dane teleadresowe. Dzięki temu, algorytm wyszukiwania będzie miał przekonanie, że nasza firma jest wiarygodna. Ważne jest więc, aby w sytuacji gdy zmieniamy telefon lub adres od razu takie dane uaktualniać we wszystkich miejscach, w których je podawaliśmy. Zawracam na ten punkt szczególną uwagę, ponieważ niejednokrotnie zdarzyło mi się oduszkać firmę za pomocą map Google, do których nie było możliwości się dodzwonić – to sposowodało że zadzwoniłem do konkurencji.

Zdecydowanie warto również zadbać o to, aby na jak największej ilości stron na których piszemy o sobie znalazły się nasze dane. Dzięki temu, będziemy mogli bardzo dobrze poradzić sobie z wynikami wyszukiwania, które będą dla nas korzystne. Nie należy jednak tworzyć specjalnych stron tylko po to, aby umieścić tam informacje o swojej firmie. Należy zadbać, aby nasza firma znalazła się w spisach firm, które dostępne są w internecie. We wszystkich o wysokiej jakości.

Optymalizacja on-site dla pozycjonowania lokalnego

Ważne jest, aby optymalizacja strony została przeprowadzona we właściwy sposób. W przypadku pozycjonowania lokalnego powinniśmy zadbać przede wszystkim o umieszczenie nazwy miasta w tagach title/nagłówkach H1, umieszczanie nazwy miasta w treści strony oraz podanie pełnego adresu i telefonu do firmy na stronie, najlepiej korzystając ze specjalnych znaczników.

Linki z lokalnych stron

W przypadku pozycjonowania lokalnego tak jak i tradycyjnego są linki prowadzące do naszej strony. Dlatego też, warto postarać się o linki do stron lokalnych. Aby uzyskać takie linki wystarczy skontaktować się drogą mailową z właścicielem strony. Na pewno wyrazi on zgodę na dodanie linka do naszej strony.

One comment

  1. Witam. Fajne i rzeczowe porady, które na pewno wypróbuję

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

mautic is open source marketing automation
Masz dość nieskutecznych agencji SEO?
#TOP10 w Google
w 3 miesiące
  • Tylko bezpieczne praktyki
  • Tylko sprawdzone strategie
  • Tylko jeden cel - pełna satysfakcja

Próbujesz bezskutecznie podnieść pozycje swojej strony w wynikach wyszukiwania?

Strategia, którą stosuję u moich klientów, daje TOP10 w Google dla 95% stron, a aż 70% z nich trafia do TOP3 w ciągu 3 do 6 miesięcy!

Podaj adres swojej strony i kontakt - zadzwonię i zaproponuję (bez zobowiązań) rozwiązanie SEO dla Twojego biznesu

Skontaktuję się z Tobą w ciągu 24h
Dziękuję