Podstawy UX i jego znaczenie dla pozycjonowania

Podstawy UX i jego znaczenie dla pozycjonowania

UX, czyli User Experience, to nie tylko modne w ostatnich latach pojęcie. To też cała filozofia budowania stron internetowych czy aplikacji moblinych, która zajmuje się projektowaniem całości doświadczeń, które doznają ich użytkownicy. UX ma dać nie tylko odbiorcom satysfakcję oraz sprawić, by zostali w witrynie nieco dłużej. Umiejętne wdrożenie User Experience ma też wpływ na pozycję witryny w wyszukiwarkach.

 

Treść i słowa kluczowe

Często mylnie uważa się, że User Experience jest związane przede wszystkim z kwestiami technicznymi. Tymczasem w UX niezwykle ważny jest też content. Im bardziej angażująca i ciekawa treść, tym większa szansa, że odbiorca długo zostanie na naszej stronie, udostępni wpis na serwisach społecznościowych oraz będzie częściej nas odwiedzał. Wszystko to ma niebagatelny wpływ na pozycjonowanie. Google bardzo premiuje ciekawy i angażujący content, podobnie jak strony, które mają dużo udostępnień. Ale każdy dobry projektant UX nie powinien zapominać też o tym, jak ważne są słowa kluczowe. Trzeba najpierw je określić, a następnie dbać, by możliwie najczęściej pojawiały się w treści. Ale warto też uważać, żeby nie było ich za dużo. Tego wyszukiwarki nie lubią i potrafią karać witryny, które są zwyczajnie przepozycjonowane.

Czas ładowania się strony

Współczesne witryny są zwykle bardzo bogate w treść, ale też w rozmaite dodatki. Mogą to być odnośniki do mediów społecznościowych, duże grafiki, filmy, czy też inne wtyczki. Często takie rzeczy mogą mieć wiele zastosowań, ale jest ich na stronie za dużo, mogą ją spowolnić. Projektanci User Experience muszą więc pamiętać, aby odpowiednio zoptymalizować czas otwierania witryny. Jak wiadomo, użytkownicy internetu nie są specjalnie cierpliwi, i jak proces otwierania strony trwa zbyt długo, to nie będą już chcieli do nas wejść. Ale page speed to też niezwykle ważny czynnik w rankingu Google. Warto więc regularnie monitorować czas otwierania i ewentualnie zrezygnować z kilku dodatków. Minimalizm w UX może nie zawsze się sprawdza, ale niekiedy mniej może oznaczać więcej.

Responsywność

Obecnie dostosowanie witryny do urządzeń jest oczywistością. Ale i tutaj projektanci UX mają coraz więcej do powiedzenia. Bo nie wystarczy już mieć osobną wersję na komputery i urządzenia przenośne. Lepiej zaprojektować osobno zarówno odmiany na smartfony, jak na tablety. Do tego najlepiej ciągle pracować nad wersjami mobilnymi i myśleć nad nowymi rozwiązaniami. Ruchu mobilnego jest coraz więcej i dla Google’a jest on nieraz ważniejszy niż ten z laptopów i detoskopów.

Linkowanie

Projektując User Experience dobrze jest też zwrócić uwagę na linkowanie wewnętrzne. Tym określeniem nazywamy wszystkie linki, które znajdują się w obrębie tej samej witryny. Jeśli takie linki są dobrze rozplanowane, to nie tylko podniesiemy wygodę użytkownika, ale też podniesiemy swoją pozycję w Google. Nie warto jednak tworzyć za dużo wewnętrznych linków, eksperci od SEO uważają, że suma linków wewnętrznych nie powinna być wyższa niż 100.

Dobrze więc nie tylko pracować nad strategiami SEO i na UX. Najlepiej by była to jednak wspólna strategia. Bo nie ma dobrego UX bez myślenia o pozycjonowaniu, tak jak nie ma dobrego pozycjonowania bez myślenia o User Experience.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Ile byłbyś skłonny zainwestować, aby Twoja firma zwielokrotniła dochody?
obecność w Google jest jak generator klientów

Kliknij TAK, aby zobaczyć:

  • co mogę dla Ciebie zrobić
  • ile na tym zarobisz
  • kiedy osiągniesz efekt
  • i jakie będziesz mieć z tego korzyści

Oferuję Ci 7 lat mojego doświadczenia w marketingu internetowym i sprzedaży. Podaj adres swojej strony i kontakt, a przedstawię Ci możliwości rozwojowe Twojej firmy z punktu widzenia SEO.

Skontaktuję się z Tobą w ciągu 24h
Dziękuję