Jak zwiększyć sprzedaż?- to proste.

Jak zwiększyć sprzedaż?- to proste.

Jeśli prowadzisz sklep internetowy, czy sprzedajesz produkty na allegro, z całą pewnością szukasz skutecznych metod dzięki którym mógłbyś sprzedawać swoje produkty. W zależności od branży strategie sprzedażowe się różnią, komunikacja z klientami się zmienia, różna grupa docelowa może oznaczać inną strategię, inne argumenty, które mogłyby zainteresować potencjalnego klienta – To doskonale wiesz.

W tym artykule powiem Ci jakie są krytyczne punkty, które muszą znaleźć się w każdej ofercie Twojej usługi lub produktu, aby zwiększyć szansę na sprzedaż Twoich usług lub produktów.

Zanim przejdę do ‚clou’ dzisiejszego artykułu… czy zastanawiałeś się kiedyś dlaczego tak na prawdę klient nie kupuję Twojego produktu ? Można wyróżnić 3 główne punkty zaporowe:

  1. Twój produkt jest za drogi (Powód: Oferta nie oddaje w pełni jego wartości) ;)
  2. Brak zaufania u klienta (Powód: Zły lub nie dość dobry wizerunek Twój, firmy lub  produktu)
  3. Brak zapotrzebowania klienta na Twój produkt/usługę (Powód:jeśli produkt jest znany na rynku to tak naprawdę to nie brak zapotrzebowania, ale niewłaściwa grupa odbiorców)

Oferta która przekona klienta o wysokiej wartości usługi lub produktu

Jeśli czytasz blogi lub fora nt. eBiznesu, czy eCommerce z całą pewnością wiesz jak bardzo ważne jest prezentowanie produktów za pomocą języka korzyści, a nie samych cech. W branży handlowej występuje coś takiego jak model budowania prezentacji produktu, tworzony na podstawie potrzeb klienta. Składa się z 3  punktów, które powinny znaleźć się w każdej ofercie, czyli:

  1. cecha
  2. zaleta
  3. korzyść

Cecha czyli parametry i dane techniczne na przykładzie Roweru:

  • Model Roweru: 2011, 18′
  • Rama: HPA 7005 Advanced Hydroform ERC Triple Butted
  • Amortyzator tylny: Fox Float RP23 165mm length
  • Kierownica: Syntace Vector 2014 318 Lowrider Oversized
  • Hamulce: Formula RX hydr. discbrake (180/180mm)
  • Łańcuch: Shimano CN-HG74 10-speed, 110 links
  • Koła: Sunringlé Ryde XMB wheelset
  • Waga: 12,1 kg

Jak na razie typowa oferta allegro, cechy, kilka zdjęć, koszty wysyłki i kup teraz ;)

Zaleta, czyli to co czyni ten produkt wyjątkowym, czym wyróżnia się od innych

  • Rama: bardzo trwała, z 10letnią gwarancją producenta
  • Amortyzator tylny: odporny na odbicia, z przeznaczeniem dla profesjonalnej jazdy wyczynowej
  • Kierownica: dzięki swym rozmiarom zapewnia szybki skręt,
  • Hamulce: dwuletnia gwarancja na szczęki
  • Łańcuch: znana marka, ilość ogniw dopasowana do roweru,
  • Koła: jeden z najmocniejszych modeli tego producenta
  • Waga: całkowita redukcja wagi, wykonana z włókna węglowego

Korzyść, czyli jak powyższe cechy wpłyną na klienta. (do każdej z cech zadaj sobie pytanie ‚i co z tego ?’)

  • Rama: rower posłuży Ci na długie długie lata, a w przypadku reklamacji wyślemy kuriera na własny koszt.
  • Amortyzator tylny: dzięki, któremu każdy skok na rowerze będzie dla Ciebie możliwy, nie spowoduje skrzywień koła, oraz uchroni Cię przed obiciami.
  • Hamulce: gwarantują Ci bezpieczeństwo, technologia pozwala na szybkie zatrzymanie roweru nawet przy dużych prędkościach.
  • Waga: dzięki całkowitej optymalizacji ciężaru będziesz mógł bezpiecznie podnieść rower, nie narażając swojego kręgosłupa na urazy, umożliwiając przeniesienie swojego roweru w każde miejsce.

itd.

Akurat podałem przykład z rowerami na których się nie znam, ale mam nadzieję że udało mi się Tobie przekazać całą idee prawidłowej prezentacji produktu.

Ten artykuł znaleziono szukając poniższych fraz:

  • język korzyści przykłady
  • JAK ZWIĘKSZYĆ SPRZEDAŻ
  • cecha zaleta korzyść przykłady
  • prezentacja produktu przykład
  • jak zwiększyć sprzedaż produktu
  • jak zwiekszyc sprzedaż usług
  • prezentacja produktu przykłady
  • cecha zaleta korzysc
  • język korzyści w sprzedaży przykłady
  • jezyk korzysci przyklady

Post Tagged with ecommerce

9 Responses so far.

  1. kate pisze:

    oby pojawiało się teraz więcej bogatszych aukcji ;)

  2. Ania pisze:

    Świetny wpis. Najczęściej właśnie tak oczywiste kwestie wydają się być najtrudniejszymi do wykonania. Niezbędnym jest zastosowanie modelu cecha-zaleta-korzyść. Dlatego należy zadbać o umiejętną prezentację produktu i adekwatny opis, który zachęca klientów do skorzystania z danej oferty. Zawsze powinno się mieć te kwestie na uwadze.

  3. Kasia pisze:

    Niby oczywiste sprawy, ale jednak warto przeczytać i sobie przypomnieć pewne zasady.

  4. Radarsu pisze:

    Naprawdę przydatny artykuł dla każdego, kto zamierza rozpocząć jakiegoś rodzaju sprzedaż. Pomaga ułożyć dobry plan reklamowy i koncept działania. Z pewnością polecę przeczytać ten artykuł znajomej, która zakłada firmę ;].

  5. Bartosz pisze:

    Skutecznym sposobem jest zdobycie pozytywnej opinii klientów. Proponuje wpisać firmę do katalogu branżowego np ryder.pl i nie tylko reklamować działalność, ale również komentować, odpowiadać na pytania klientów, zbierać pozytywne recenzje.

  6. Mariusz pisze:

    Oferta powinna być napisana w takim języku by była w całości zrozumiana przez klienta docelowego, tzn kierując produkty dla matek i ich dzieci powinniśmy ofertę opisać o korzyściach z zakupu produktu, jeżeli nasza oferta jest kierowana do specjalistów z danej dziedziny to powinna zawierać dużo danych technicznych a nie opis kierowany do nowicjusza, gdyż klient może poczuć się urażony i oferta wygląda bardziej profesjonalnie w jego oczach.

  7. Bardzo dobrze wyjaśniona idea na konkretnym przykładzie.

    Niestety (a może na szczęście ;) wciąż wiele osób stoi na stanowisku, że wystarczy podać super parametry produktu i to zwali klientów na kolana i przyciągnie tłumy. Nie przyciągnie, bo klient niekoniecznie musi być technicznym maniakiem i wiele parametrów nic mu nie mówi (wystarczy posłuchać technicznej nowomowy sieci elektromarketów np. „TV LED full HD 2x HDMI”). Zupełnie inaczej brzmi natomiast „obraz tak wyraźny, że masz ochotę go dotknąć”.
    No dobra, trochę przekombinowany ten mój przykład, ale mam nadzieję, że wiecie o co mi chodzi.

  8. artur pisze:

    z jednej strony to co napisałeś jest oczywiste, a jednak ludzie zapominaja o zawarciu tego w swoich ofertach na stronach itp. w sumie te banaly to klucz do sukcesu w sprzedazy :))

    • tomek pisze:

      ja bym dodał jeszcze jeden punkt zaporowy – opinia innych. Niesłychanie ważna sprawa. Poniekąd to wiąże się z „brakiem zaufania”.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *


8 + = piętnaście

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>