Jak sprzedawać za pomocą WordPress?

Jak sprzedawać za pomocą WordPress?

WordPress to doskonała platforma nie tylko do blogowania, ale także do budowania sklepów internetowych. Są one funkcjonalne, proste w obsłudze oraz ładne i doskonale zoptymalizowane pod kątem wyszukiwarek internetowych. Żeby takie sklepy dobrze działały trzeba pamiętać o kilku rzeczach. Należy zainstalować wtyczkę e-commerce, wybrać szablon, odpowiednio go skonfigurować i zoptymalizować sklep.

Jak zmienić WordPress w funkcjonalny sklep?

WordPress można zmienić w prawdziwy sklep internetowy za pomocą różnego rodzaju wtyczek e-commerce. Na rynku dostępnych jest kilka zagranicznych wtyczek, które dobrze sprawdzają się w polskich realiach. Sprawiają, że sklep zbudowany na WordPressie sprawnie funkcjonuje i jest prosty w obsłudze. Każda z tych wtyczek ma nieco inne zastosowanie, dlatego warto je dokładnie przeanalizować.

WooCommerce oferuje ogromny wybór szablonów sklepowych

Wtyczka WooCommerce w wersji podstawowej jest darmowa. Jeżeli chcemy rozszerzyć ją o kolejne dodatki, np. polskie bramki płatności, musimy za to zapłacić. Wtyczka ta pozwala na sprzedaż zarówno produktów fizycznych, jak i wirtualnych. Posiada polskie tłumaczenie, niestety nie jest ono kompletne. Dużą zaletą tej wtyczki jest natomiast ogromny wybór gotowych szablonów sklepowych, zarówno darmowych, jak i płatnych.

WP-eCommerce można połączyć z polskimi sytemami płatności

WP-eCommerce jest wtyczką darmową, dostępną w języku polskich, choć część pół nadal występuje w wersji angielskiej. Podobnie, jak wtyczkę WooCommerce, można ją połączyć z polskimi systemami płatności odpłatnie i sprzedawać za jej pośrednictwem zarówno produkty fizyczne, jak i cyfrowe. Niestety ilość gotowych szablonów do WP-eCommerce jest bardzo ograniczona.

Tradematik to jedna z nielicznych polskich wtyczek

Tradematik to polska płatna wtyczka e-commerce. Jej zaletą jest to, że posiada kompletną dokumentację w języku polskim, a jej autor oferuje bezpłatne wsparcie w zakresie instalacji. Wtyczka obsługuje płatności Dotpay i Transferuj.pl. Jest bardzo prosta w obsłudze, co jest zarówno jej zaletą, jak i wadą. Stroną produktu może stać się każdy opublikowany wpis lub strona, co niestety wprowadza chaos w przypadku dużej ilości produktów.

Easy Digital Downloads – najlepsza wtyczka do sprzedaży produktów cyfrowych

EDD służy głównie do sprzedaży produktów cyfrowych, takich jak np. e-kursy, kody i pliki, ale równie dobrze można za jej pośrednictwem sprzedawać produkty fizyczne, a nawet usługi. Wtyczka ta posiada wbudowany moduł ułatwiający tworzenie kodów zniżkowych, specjalnych ofert promocji oraz wyprzedaży. Easy Digital Downloads dostępna jest za darmo, płatne są jedynie rozszerzenia. Ostatnio pojawiło się polskie tłumaczenie EDD oraz wiele polskich rozszerzeń, np. bramki płatności czy autorespondery.

Wybór odpowiedniego szablonu sklepowego to połowa sukcesu

W sieci dostępnych jest mnóstwo szablonów e-commerce, dzięki którym można przekształcić standardowy wygląd WordPressa w profesjonalną platformę sprzedażową. Niektóre szablony są darmowe, jak np. szablon Shopping od Themehall.com, który współdziała z wtyczką WooCommerce. Jest to przejrzysty i minimalistyczny szablon, w którym można zaprezentować różne produkty, np. ubrania, kosmetyki, sprzęt AGD itp.

Osoby, które szukają czegoś więcej, muszą zainwestować w płatne szablony, jak np. szablon Belita od Tokokoo.com, który został zaprojektowany z myślą o sprzedaży produktów dla dzieci. Współdziała on z wtyczką WooCommerce, a jego cena to 79$. Warto pamiętać, że płatne szablony są bardziej unikatowe. Dzięki takiemu szablonowi sklep będzie wyróżniał się na tle innych. Czasami opłaca się zainwestować.

Po wyborze szablonu, trzeba go odpowiednio skonfigurować, aby dobrze działał i wyglądał tak, jak chcemy. Zazwyczaj do każdego szablonu dołączona jest instrukcja, która ułatwia konfigurację, niestety większość dostępna jest w języku angielskim.

Właściwa optymalizacja sklepu może zwiększyć przychody!

Sklepy oparte na WordPressie pozycjonują się znacznie lepiej i szybciej od sklepów opartych na innych platformach. Wszystko za sprawą rozmaitych opcji i wtyczkom wspomagającym optymalizację, jak np. WordPress SEO by Yoast.

Żeby strona była jak najlepiej wypozycjonowana warto pamiętać szczególnie o ustawieniu struktury linków bezpośrednich w formie: http://adresstrony.pl/przykładowy-wpis/. Duże znaczenie mają również meta tagi. Należy zawsze uzupełniać sekcję meta, która znajduje się pod każdym produktem lub stroną. Pozycjonowanie wspomaga również odpowiednia optymalizacja zdjęć. Istotne jest właściwe nazywanie każdej fotografii, dodanie do niej tytułu, a także tekstu alternatywnego.

Dzięki takiej optymalizaji sklep będzie sam się pozycjonował, co pozwoli wyróżnić go na tle tysięcy innych sklepów internetowych. Przekłoży się to na pozyskanie nowych klientów, a tym samym zwiększenie przychodów.

Justyna Laskowska
Artykuł został przygotowany przez ekspertów z upSell.pl specjalizujących się w dostarczaniu narzędzi do sprzedaży i prowadzenia marketingu w WordPress.

Obrazek w nagłówku źródło:flickr.com/photos/myklroventine-events/

COMMENTS (10)

  1. Temat nie jet łatwy, ale tak jak tu wyżej ktoś wspomniał WordPress sprawdza się przy blogach. Przy innych rozwiązaniach po instalacji wtyczek wszystko chodzi bardzo opornie.

  2. Całkiem niedawno została wydana nowa wtyczka do płatności WordPress – Fast Micro Pay. Plugin umożliwia zarabianie poprzez udostępnianie płatnej treści na stronie przy pomocy usługi SMS Premium i płatności online przez Dotpay.

    Link do wideo dokumentacji wtyczki: http://pracabezszefa.pl/dokumentacja-techniczna-wtyczki-fast-micro-pay

  3. Obiektywnie rzecz biorąc, testowaliśmy z klientem sprzedaż za pomocą WordPressa przy sprzedaży kilku produktów. Niestety wtyczka nie przypadła do gustu naszemu klientowi i ostatecznie sklep został oparty o autorskie rozwiązanie. Jednak skrypt blogowy niechaj pozostanie skryptem blogowym, a sprzedaż można oprzeć o skrypty do tego przeznaczone lub właśnie autorskie rozwiązania.

  4. Akurat jeżeli chodzi o wordpressy to tak samo dobre narzędzie jak każde inne. Trzeba umieć go tylko używać. WordPress od razu daje sporego kopa, bo silnik i seo przy jego wsparciu jest bardzo dobre. Problemem jest brak aktualizacji tego softu przez adminów oraz częste próby włamań.

  5. Super sprawa. Prowadzę już jakiś czas sklep właśnie na WordPress i jestem bardzo z niego zadowolona. Nie optymalizowałam go jeszcze, bo się na tym nie znam, ale widzę, że jednak trzeba to zrobić, bo korzyści mogą być większe.

  6. No, ja nie mam najlepszego zdania o wp-e-commerce, ale może po prostu do moich potrzeb trudno go było przystosować, a programistką nie jestem, więc sobie nie poradziłam z przeróbkami. Ostatecznie kupiłam sklep w pewnej dużej polskiej firmie hostingowej i jest super – niebo a ziemia.

  7. Jeszcze nie miałem okazji korzystać, ze sklepów tworzony na wordpressie ale musze kiedyś tego spróbować. Twój artykuł zachęcił mnie bardzo do tego. Z doświadczenia wiem, że dosyć prosto pozycjonuje się strony postawione na wordpressie ale jestem ciekaw jak to wygląda w przypadku sklepów internetowych na wordpressie. Po komentarzach widzę, że dosyć prosto, muszę się przekonać

  8. W pełni się zgadzam, że sklepy tworzone na worpresie dobrze się pozycjonują. Z mojej strony mogę też polecić założenie sklepu PrestaShop. Ma spore możliwości rozbudowy.

  9. Ciekawe…można warto skorzystać z tych rad 🙂

  10. hmm… no właśnie po optymalizacji sklep nie będzie się sam pozycjonował tylko Ty go pozycjonujesz;) Nie chodzi mi o czepianie się sformułowan, mam na myśli to, że firmy SEO w dużej mierze zajmują się przecież właśnie optymalizowaniem treści / kodu i jest to część szeroko rozumianego pozycjonowania, które – co ważne – można często w dużej mierze wykonać samodzielnie z dobrymi skutkami.

  11. Bardzo dobry artykuł dla osób zainteresownych współczesnym e-commerce. Jednakże jest to dość zmienny rynek co sądzisz o platformach konsolidujących małe e-sklepy czy to nie jest przyłoszość?

  12. dobrze wiedziec 😀 ale kto jak kto ale https://www.google.pl/ prawde ci powie

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Ile byłbyś skłonny zainwestować, aby Twoja firma zwielokrotniła dochody?
obecność w Google jest jak generator klientów

Kliknij TAK, aby zobaczyć:

  • co mogę dla Ciebie zrobić
  • ile na tym zarobisz
  • kiedy osiągniesz efekt
  • i jakie będziesz mieć z tego korzyści

Oferuję Ci 7 lat mojego doświadczenia w marketingu internetowym i sprzedaży. Podaj adres swojej strony i kontakt, a przedstawię Ci możliwości rozwojowe Twojej firmy z punktu widzenia SEO.

Skontaktuję się z Tobą w ciągu 24h
Dziękuję