Jak poprawnie wykonać linkowanie wewnętrzne na stronie?

Jak poprawnie wykonać linkowanie wewnętrzne na stronie?

Osoby, których celem jest prawidłowe wykonanie SEO na swojej stronie internetowej muszą wziąć pod uwagę linkowanie wewnętrzne. Budowanie profesjonalnego linkowania wewnętrznego należy rozpocząć już na etapie tworzenia strony internetowej, a następnie odpowiednio rozpisać struktury treści.

Fundamentem prawidłowo zoptymalizowanej strony internetowej jest linkowanie wewnętrzne, które jest także podstawą pod odpowiednie działania, które będą realizowane w obrębie witryny internetowej oraz poza nią. Dzięki właściwej strukturze podstron oraz optymalnemu podlinkowaniu każdej z nich można odnieść sukces w postaci zdecydowanie większej widoczności w wyszukiwarce google, a także przez znacznie zwiększony ruch na witrynie. W dalszej części artykułu będzie przedstawione prawidłowe linkowanie wewnętrzne na stronie internetowej.

Czym właściwie jest linkowanie wewnętrzne?

Celem linkowania wewnętrznego jest przede wszystkim ułatwienie użytkownikom, a także robotom, które indeksują, nawigowania po stronie internetowej. Właściwie zrobione linkowanie wewnętrzne powinno umożliwiać dotarcie z jednego miejsca danej strony w inne miejsca w jak najkrótszym możliwym czasie.

W zagadnieniu „czas” nie chodzi tylko o czas potrzebny na wczytanie danej witryny internetowej, ale także czas, w którym można zlokalizować interesujący daną osobę link oraz liczbę kliknięć i przeładowań strony potrzebnych, by dostać się z punktu A do punktu B.

Przykładem może być liczba kliknięć jakie trzeba wykonać na sklepie internetowym, by przenieść się ze strony głównej do wybranego produktu. Może zdarzyć się, że wystarczy jedno kliknięcie, gdy produkt będzie w danym momencie promowany na stronie głównej, w innym przypadku potrzebne będą aż cztery kliknięcia.

Przykład: Strona główna > Kategoria > podkategoria > produkt > konkretny rodzaj/kolor/rozmiar produktu

Jak powinny wyglądać odnośniki w linkowaniu wewnętrznym?

Odnośniki w linkowaniu wewnętrznym zależą od założonego celu. Można pozycjonować daną podstronę na konkretne słowa kluczowe lub jedynie przekierowywać ruch z jednego artykułu na drugi. Linki w tych dwóch przypadkach będą wyglądały inaczej.

Przy linkowaniu na konkretne słowo kluczowe rekomendowane jest linkowanie fraz krótszych, które będę słowem kluczowym, na którym zależy osobie linkującej, albo bliższym synonimem. W tym przypadku można zastosować metodę polegającą na tym, że na każde pięć linków: dwa są słowem kluczowym, kolejne dwa są synonimem do danego słowa kluczowego, a jeden jest ogólnym słowem opisującym daną tematykę.

W przypadku przekierowywania ruchu z jednego artykułu na stronie na drugi, rekomendowany jest wybór takiego fragmentu, który będzie przede wszystkim zachęcał użytkownika do kliknięcia dalej albo umożliwi wstawić właściwe wezwanie do działania tzw. CTA.

Warto pamiętać, aby nie ukrywać linków na stronie internetowej przed użytkownikami, a także robotami m. in. przez nadawanie identycznego koloru. Działanie takie może doprowadzić do ukarania danej strony.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

mautic is open source marketing automation
Ile byłbyś skłonny zainwestować, aby Twoja firma zwielokrotniła dochody?
obecność w Google jest jak generator klientów

Kliknij TAK, aby zobaczyć:

  • co mogę dla Ciebie zrobić
  • ile na tym zarobisz
  • kiedy osiągniesz efekt
  • i jakie będziesz mieć z tego korzyści

Oferuję Ci 7 lat mojego doświadczenia w marketingu internetowym i sprzedaży. Podaj adres swojej strony i kontakt, a przedstawię Ci możliwości rozwojowe Twojej firmy z punktu widzenia SEO.

Skontaktuję się z Tobą w ciągu 24h
Dziękuję