Jak poprawnie napisać metatagi i ich rola w pozycjonowaniu

Jak poprawnie napisać metatagi i ich rola w pozycjonowaniu

Meta Tagi – jak je poprawnie pisać i czy mają realny wpływ na pozycjonowanie

W dobie współczesnego Internetu, kiedy coraz więcej ludzi wyszukuje oraz kupuje produkty i usługi za pośrednictwem sieci, każda firma dążąca do zwiększenia swojej efektywności handlowej powinna zadbać o odpowiednią optymalizację swojej strony www pod kątem SEO. Istnieje szereg zabiegów, które w istotny sposób wpływają na pozycję witryny w rankingach wyszukiwarek. Pozycjonowanie jest o tyle ważne, iż udowodniono, że ok. 90% internautów odwiedza tylko strony znajdujące się w pierwszej dziesiątce rezultatów wyszukiwania. Jeśli więc nasza strona uplasuje się w top 10, mamy realnie większe prawdopodobieństwo, że będzie ona odwiedzana przez potencjalnych klientów.

Czym są meta tagi?

Istnieje szereg działań, które odpowiednio wdrożone, pozwolą niemal każdej stronie na zajęcie lepszej pozycji w wyszukiwarkach. W tym artykule zajmiemy się meta tagami.

Meta tagi to zbiór znaczników napisany w języku HTML, które znajdują się w kodzie strony w części nagłówkowej. Służą one do opisywania zawartości danej witryny w sposób widoczny dla robotów wyszukiwarek. Za ich pomocą autor strony może przekazać więc pewne informacje np. na temat języka strony, typu kodowania, tytułu strony, jej krótkiego opisu, najważniejszych słów kluczowych itd.

Decydując się na optymalizację strony pod kątem SEO, warto jest poświęcić chwilę uwagi na poprawne napisanie znaczników meta. Ich odpowiednie zastosowanie może bowiem mieć pozytywny wpływ na pozycje naszej strony w wyszukiwarkach.

Rodzaje meta tagów

Title

Jest to krótko mówiąc tytuł, jaki nadamy naszej witrynie. Będzie on wyświetlany na pasku zadań przeglądarki internetowej użytkownika, a także będzie widoczny jako nazwa naszej strony w wynikach wyszukiwania.

Ma on następującą postać:

Tytuł strony

Warto jest poświęcić kilka chwil na zastanowienie się, w jaki sposób nazwać naszą witrynę. Nazwa powinna być zwięzła i jak najlepiej opisywać zawartość strony. Optymalna długość meta tagu „title” dla wyszukiwarki Google, powinna liczyć od 70 do 71 znaków, co daje długość 512 pikseli. Pamiętajmy, że jeżeli wybrany przez nas tytuł okaże się zbyt długi, wyszukiwarka automatycznie go skróci. Dbając o estetykę i profesjonalizm warto więc tak zaplanować nazwę strony, by była w całości wyświetlana dla użytkownika.

Descritpion

W tym meta tagu zamieszcza się krótki opis zawartości strony. Pojawi się on pod nazwą strony w wynikach wyszukiwania.

Tag ten wygląda następująco:

W miejscu “opis strony” wpisujemy krótką, liczącą maksymalnie 160 znaków (około 923 px) informację na temat tego, co znajduje się na naszej stronie. Dobrze sporządzony opis powinien być napisany prostym i zwięzłym językiem. Warto także już przy sporządzaniu opisu strony zawrzeć w nim wybrane słowa kluczowe. Pamiętajmy, że to właśnie meta tag „description” ma zachęcić użytkownika do wejścia na naszą witrynę. Ma on bowiem niewielki wpływ na samo pozycjonowanie, ale to od jego treści może zależeć, czy dany użytkownik kliknie w link do naszej witryny czy nie.

Meta keywords

Jest to znacznik meta, który zawiera najważniejsze słowa i frazy kluczowe związane z treścią naszej strony. To właśnie za pomocą tych wyrazów i zdań będą nas szukali użytkownicy w wyszukiwarkach.

Ten meta tag jest zapisywany w następujący sposób:

W miejscu „słowa kluczowe” podajemy najważniejsze słowa i zdania, które opisują zawartość naszej strony. Przy jego wypełnianiu pamiętajmy, by ograniczyć się jedynie do najważniejszych wyrazów i fraz oraz podawać takie, które realnie odnoszą się do treści naszej strony www. Warto jest także zadbać o różnorodność słów kluczowych, które umieścimy w znaczniku „keywords” na poszczególnych podstronach naszej witryny.

Robots

Jest to meta tag, którego zadaniem jest umożliwienie lub ograniczenie dostępu robotów wyszukiwarek do danej strony.

Zapisujemy go w przedstawiony poniżej sposób:

Umieszczenie w nim słowa “noindex” nakazuje robotowi nieindeksowanie danej strony, a “nofollow” sprawi, że robot nie będzie „szedł w ślad” za linkami na niej umieszczonymi. Domyślnie tagi te są ustawione na wartości „index” i „follow”, co pozwala robotom wyszukiwarek na indeksowanie oraz śledzenie linków.

Czy meta tagi mają wpływ na pozycję strony w wyszukiwarkach?

Każde działanie mające na celu optymalizację strony pod kątem SEO ma pozytywny wpływ na pozycję witryny w rankingach wyszukiwarek. Warto jest więc poświęcić kilka chwil na poprawne uzupełnienie znaczników meta, gdyż taka praktyka na pewno wpłynie na zwiększenie ruchu użytkowników na naszej stronie. Szczególną uwagę powinniśmy poświęcić poprawnemu wypełnieniu znaczników „title” oraz „description”, które jako widoczne bezpośrednio dla użytkownika, mają ogromny wpływ na to, czy dana osoba w ogóle wejdzie na naszą witrynę.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

mautic is open source marketing automation
Ile byłbyś skłonny zainwestować, aby Twoja firma zwielokrotniła dochody?
obecność w Google jest jak generator klientów

Kliknij TAK, aby zobaczyć:

  • co mogę dla Ciebie zrobić
  • ile na tym zarobisz
  • kiedy osiągniesz efekt
  • i jakie będziesz mieć z tego korzyści

Oferuję Ci 7 lat mojego doświadczenia w marketingu internetowym i sprzedaży. Podaj adres swojej strony i kontakt, a przedstawię Ci możliwości rozwojowe Twojej firmy z punktu widzenia SEO.

Skontaktuję się z Tobą w ciągu 24h
Dziękuję