6 niepodważalnych zasad SEO

6 niepodważalnych zasad SEO

Pomimo że internet wciąż się rozwija się, każdego dnia powstają dziesiątki tysięcy nowych serwisów, sieci społecznościowe wymyślają coraz to nowe rozwiązania, aby przyciągnąć internautów. Pomimo, że internet się zmienia, a wraz z nim metody wyszukiwania oraz algorytmy wyszukujące – w branży SEO na przestrzeni czasu zrodziło się 6 niepodważalnych zasad, które wciąż pozostają takie same.

6 zasad SEO, które zdradzają jak pozycjonować stronę.

1. Zrozum intencje użytkownika

Badanie słów kluczowych jest kamieniem węgielnym każdej kampanii SEO. Zrozumienie intencji użytkowników kiedy wpisują poszukiwane frazy w wyszukiwarce jest niezwykle istotne z co najmniej dwóch powodów.Pierwszy z nich to ilość odwiedzin strony jaką wygenerujesz dzięki pozycjonowaniu, a drugi to grupa docelowa do której dotrzesz. Przykładowe frazy 'buty sportowe’, 'adidasy’ i 'buty do tenisa’ – dla niektórych ludzi to trzy odmienne frazy. Jeśli tenisista będzie poszukiwał nowej pary butów, prawdopodobnie użyje frazy 'buty do tenisa’ i będzie oczekiwał bardzo konkretnych wyników. Podobnie w przypadku słowa kluczowego 'playboy’ oraz frazy 'perfumy playboy’. Jeśli prowadzisz sklep z perfumami zdecydowanie lepiej pozycjonować się na frazę bardziej szczegółową.

Nie ma znaczenia z jakich fraz twoja firma czy produkt będzie odnajdywana, ale ma znaczenie grupa docelowa do której chcesz dotrzeć.

Tip: zastanów się nad zastosowanie szczegółowych fraz dla swojej strony

2. Nie spiesz się w budowaniu struktury linków

Dla wyszukiwarki kluczowy jest zróżnicowany, powolny i stały wzrost linków. Różnicowanie linków wskazuje na ich naturalne pozyskanie. Jeśli tworzysz zaplecze pod pozycjonowanie strony to jego struktura powinna przypominać mikro internet. Zróżnicowane strony, skrypty, częściowo tematyka, IP, różni rejestratorzy domen, połączenie stron ze społecznościami, tweety na ich temat itd. Nieudolny link building może nie przynieść żadnych efektów, nawet jeśli linki na stronie pochodzić będą z wartościowych stron.

Tip: Jeśli zaczynasz pozycjonować nową stronę zacznij od 1 linku dziennie, a po 2-4 tyg. zwiększ tą liczbę. Jeśli korzystasz z katalogów dodaj stronę co najwyżej do 5 katalogów na dzień. Intensywność linkowania uzależnij od wieku strony i domeny, ilości linków przychodzących, oraz od tego czy była już pozycjonowana.

3. Content is a King

Tego chyba nie trzeba nikomu mówić. Treść jest tym co jest publiczne i czym ludzie się ze sobą dzielą. Są to wszystkie artykuły, nagrania video, obrazki, dźwięk i inne. Pisanie tego staje się już nudne, ale pozycjonowanie powstało po to, aby pozyskać właściwych odwiedzających na stronie – twórz zatem treść dla nich, a nie dla wyszukiwarki.

Tip: Kiedy już stworzysz artykuł, nagranie czy cokolwiek innego z przeznaczeniem dla użytkowników – przed publikacją zadbaj o optymalizację. Zamieść na stronie frazę kluczową, tak aby nie wyglądała sztucznie, uzupełnij meta tagi, zoptymalizuj stronę pod kątem prędkości wczytywania, nadaj obrazkom atrybut alt, ustaw ich wymiary i użyj kompresji, do filmu dodaj opis i słowa kluczowe. Pisz treść dla użytkowników, ale robotowi też pozwól odczuć satysfakcję.

4. Bądź strategiem, nie spamerem

Jeśli korzystasz z serwisów społecznościowych, rób to z głową. Strony ze społecznościami są dobrym źródłem ruchu, ale zanim tak się stanie musisz pokazać się od dobrej strony. Tworzenie 10 kont na różnych społecznościach i wklejanie linków do swojej strony, lub produktu jest spamowaniem i nie jest dobrze widziane wśród użytkowników. Chociaż jest szansa, że Google znajdzie Twoje linki w społecznościach, dobrze też zadbać o zdobycie ruchu na tych linkach, dzięki temu masz szansę dotrzeć do znacznie szerszego grona zainteresowanych.

Tip: Najważniejsze obecnie (moim zdaniem) serwisy społecznościowe to Facebook, Goldenline.pl, wykop.pl, blip.pl, tweeter.com, Linkedin.com i digg.com. Najmniej odporny na spam jest Facebook, społeczności blip i tweeter szybko reagują na spam – jeśli zależy Ci na opinie nie próbuj tam tego. Co do Goldenline wykop i digg Twój spam będzie zupełnie nieskuteczny.

5. Pozycjonowanie to długi proces

To chyba najtrudniejsza prawda dla każdego kto dopiero wchodzi w zagadnienia związane z pozycjonowaniem. Pozycjonowanie to nie prosta usterka, którą można w ciągu kilku godzin naprawić. Nie jest to też szybka metoda do robienia marketingu w internecie. Jest to długi proces, któremu musisz się oddać na kilka miesięcy, jeśli chcesz żeby to naprawdę dobrze zadziałało. Jeśli osiągniesz dobrą pozycję, aby ją utrzymać pamiętaj aby pracować dalej. Już mniej intensywnie , ale wciąż regularnie, ponieważ internet wciąż się rozwija, a konkurencja nie śpi 😉

Tip: Tego nie przeskoczysz, ewentualnie dopóki nie osiągniesz zadowalającej pozycji, możesz korzystać z Google Adwords.

6. Postępuj zgodnie z wytycznymi wyszukiwarek

Tworząc i prowadząc stronę rób to zgodnie z wytycznymi wyszukiwarki. Dzięki nim będziesz miał pewność, że budujesz stronę w taki sposób w jaki chce tego wyszukiwarka. Pozwoli Ci to na łatwiejsze pozycjonowanie strony i nie narazisz się robotowi.

Tip: Niektóre zalecenia można ominąć lub nagiąć, innych nie, jednak najlepiej korzystać z nich wszędzie tam gdzie jest to możliwe.

 

PS. W następnym artykule postawię bardziej na praktykę niż teorię, tymczasem musiałem się rozgrzać po długiej nieobecności na blogu 😉

COMMENTS (18)

  1. Zasady zawsze są potrzebne. Zwłaszcza w dziedzinie, jaką jest ogólnie rozumiane SEO. Oczywiście wielu ludzi zajmujących się tą dziedziną biznesu nie koniecznie lubi się stosować chociażby do zaprzestania spamowania linkami for i portali społecznościowych. nie każdy po prostu wykonuje swój zawód należycie. Dla wielu kampanie social media to po prostu mnóstwo kont i generowanie sztucznego ruchu na tychże kontach. Dobrze, że są takie blogi tematyczne, jak Pański – dające wiedzę i dobre rady. Pozdrawiam.

  2. Poćwiczyłem na nowej stronie kilka z metod, jakie podajesz na swojej stronie i muszę przyznać, że nieźle wyszło. Bez wysiłku mam wyświetlenia w google na kilka fraz miejsca: 8, 17, 21, 35
    Na trzy interesujące mnie frazy SEO SERP mnie nie znalazł, ale poczekamy… zobaczymy

    Póki co dzięki.
    Krzysztof

  3. Rzeczywiście dobre rady, ale to tylko punkt wyjścia. Algorytm google ciągle się zmienia, trzeba się do niego dostosowywać i testować różne sposoby linkowania.

  4. Panie Przemku, również podpinam się pod pochlebną opinię, że pańska fachowa wiedza jest zrozumiała dla ludzi prostych, a nie tylko starych wyjadaczy. Czyta się miło i przyjemnie, ale to wiedzą wszyscy, którzy trafili na pańską stronę. Udzieliłem się na pańskim blogu już w kilku komentarzach w różnych działach, ale nie wspomniałem o jednej istotnej rzeczy, że strona na najcięższą frazę, na chwilę obecną jest na trzeciej pozycji, dzięki wiedzy, którą zdobyłem czytając pana fachowe publikacje. Jako metaloplastyk, a nie pozycjoner, próbowałem czytać inne blogowe artykuły, ale dla człowieka bez podstaw to tylko niezrozumiały bełkot. Pragnę panu podziękować za przekazaną wiedzę, a próbowałem opisać powyższe spostrzeżenia na innym blogu o tematyce pozycjonerskiej i niestety komentarz nie został wymoderowany pozytywnie. Ciekawe dlaczego? Pozdrawiam i w nowym roku życzę spełnienia życiowych postanowień i wszystkich pozycjonowanych stron na topowych pozycjach.

  5. Fajnie napisane, ale to nadal 80% ogólnodostępnej wiedzy. A żeby wykorzystać ją w praktyce trzeba dużo przejść.

  6. Ja bym dodala jeszcze 1. Zrob audyt techniczny strony i sprawdz przekierwania, canonicalisation, identyczny content…itp

  7. Hej, dzięki za odpowiedź w mojej sprawie:) Mam kolejne pytanie, ale już trochę poboczne. Dobrze się czyta Twojego bloga, no i zastanawiam się, czy publikujesz teksty regularnie?:D Nie wazelinię, po prostu przeszukując sieć trafiam w większości na mega komercyjne podejście. U Ciebie jest o wiele inaczej i czuć klimat, to tak na marginesie:) Pozdrawiam:)

    1. Cześć Maciek,
      Co do publikacji… jak sam widzisz piszę kiedy znajdę chwilę czasu, ale dzięki za te słowa zmobilizuje się żeby pisać częściej 😉
      Napisz to w komentarzu, lub w formularzu kontaktowym jeśli masz jakiej konkretne pytanie lub zagadnienie SEO/Marketingu/eBiznesu o którym chciałbyś przeczytać.

  8. Maciek co do Twojego pytania, każdy link jest ważny i przez Google uwzględniany. Jeśli są to linki z w miarę wartościowych stron o zupełnie różnej tematyce, to dzięki takim linkom strona i tak zostanie wypozycjonowana.

    Osobiście staram się jednak trzymać tematyki, ze względu na to że:
    – linki ze stron powiązanych tematycznie są bardziej naturalne
    – takie linki jeśli generują ruch, to najczęściej jest to ruch targetowany (i to chyba największa zaleta)
    – jeśli prosimy kogoś o wymianę linkami, łatwiej wymienić się nimi ze stronami o podobnej tematyce
    – posiadanie z dużej ilości linków, ze stron zupełnie odbiegających od tematyki może być podejrzane. (podkreślam 'może’, nie przeprowadzałem testów)

  9. Cześć. Odwiedzam Twojego bloga już jakiś czas i muszę przyznać, że w kilku rzeczach naprawdę mi pomógł. Sam osobiście uważam, że poświęcenie czasu na treść i dopracowanie jej gwarantuje sukces. Fajnie się czyta. Strona do ulubionych zapisana. Czekam na kolejny artykuł:)

    Jeszcze przy okazji mam pytanie. Jak uważasz, czy strony powinny mieć bezwzględnie linki z podobnej tematyki, czy obecność na każdej w miarę wartościowej stronie jest dobrym podejściem. Różnie na ten temat ludzie piszą. Chciałbym usłyszeć coś od specjalisty.

    Dzięki jeszcze raz za dobrą robotę. Powodzenia w dalszej pracy.

  10. Bardzo przystępnie przedstawione podstawowe reguły. Niby każdy intuicyjnie je czuje, ale dobrze jest je usystematyzować i regularnie przypominać.
    Najbardziej mnie przekonuje zasada trzecia i czwarta. A za rosnącym popytem na unikalny content podąży jego podaż 🙂

  11. Ciekawe podejście do sprawy, faktycznie ciężko podważyć którąś z tych zasad. Nawet najbardziej zatwardziali – black seowcy muszą się do nich stosować, przynajmniej w jakimś stopniu.

  12. Fajnie, że ktoś pokusił się o zebranie takich „dogmatów” SEO. Ostatnio szczególnie pkt. 3 przybrał na znaczeniu 😉

  13. Swoją drogą to ciekawe jak wyglądało by pozycjonowanie, gdyby wszyscy podążali tymi zasadami :D. A może to i dobrze, że nie podążają, przynajmniej mamy różnorodność.

  14. Generalnie stosowanie się do opisanych przez Ciebie zasad to chyba połowa sukcesu, ciężko się z nimi nie zgodzić. Szczególnie podoba mi się pkt. 4. – strategia to bardzo ważna sprawa w pozycjonowaniu.

  15. cena
    Tak, początkowo miało być 7 zasad, ale ostatecznie przystało na 6ciu – już zmieniłem.

    Co do tego ilu pozycjonerów się do tego stosuje, największy problem zdaje się być w punkcie 3 i 4.
    3 dbanie o SMO pochłania najwięcej czasu,
    4 stawianie dobrych stron zapleczowych wymaga ręcznego stawianie stron i copywriterów. Jeśli firma ma duży przyrost klientów znacznie łatwiej tworzyć agregatory i dodawać je do systemów wymiany linków. Wartościowe strony schodzą na drugi plan.

    Znam firmy które się do tych zasad stosują i firmy które je omijają, ale oba obozy póki co dobrze sobie radzą na rynku 😉
    Co do pozostałych punktów nie widzę możliwości w miarę skutecznego pozycjonowania bez ich zaakceptowania 😉

  16. Trochę idealistyczne te zasady, ale trudno się z nimi nie zgodzić 🙂 Powinni je znać zarówno pozycjonerzy jak i klienci (szczególnie pkt 5. )

  17. Zgadzam się z tymi zasadami, ale szczerze mówiąc – to ile pozycjonerów tak naprawdę podążą za choćby jedną z nich ? 🙂

    P.S. W tytule pisze o 6 zasadach a tymczasem kilka linijek niżej wspominasz o 7. Czy coś umknęło ?

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Masz dość nieskutecznych agencji SEO?
#TOP10 w Google
w 3 miesiące
  • Tylko bezpieczne praktyki
  • Tylko sprawdzone strategie
  • Tylko jeden cel - pełna satysfakcja

Próbujesz bezskutecznie podnieść pozycje swojej strony w wynikach wyszukiwania?

Strategia, którą stosuję u moich klientów, daje TOP10 w Google dla 95% stron, a aż 70% z nich trafia do TOP3 w ciągu 3 do 6 miesięcy!

Podaj adres swojej strony i kontakt - zadzwonię i zaproponuję (bez zobowiązań) rozwiązanie SEO dla Twojego biznesu

Skontaktuję się z Tobą w ciągu 24h
Dziękuję